Els participants durant la presentació del projecte. / Foto: Marc Sureda (Ajuntament de Llagostera)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

"Botigues pròximes, Llagostera autèntica", un projecte que vol crear noves experiències de compra, incrementar els visitants a les botigues i vincular gastronomia, cultura, noves tecnologies i oci amb el comerç de Llagostera.

Aquest projecte està liderat per la Unió de Botiguers de Llagostera i compta amb el suport de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, la Diputació de Girona i la participació de la Universitat de Girona.

Entre les actuacions previstes hi ha la signatura d’un conveni de col·laboració entre la Unió de Botiguers de Llagostera i el Departament d’Arquitectura i Enginyeria del Territori de la Universitat de Girona, que actualment disposa d’un grup de treball sobre desenvolupament rural, turisme, comerç alimentari al detall i urbanisme, liderat per la professora Nadia Fava.

Dimarts es va realitzar la presentació del projecte on hi van participar els alumenes de tercer de la facultat d’Arquitectura i Enginyeria de la Universitat de Girona, que s’ocuparan de l’anàlisi que servirà per identificar la marca del comerç de Llagostera.

La nova marca comercial de Llagostera es donarà a conèixer durant la celebració de la Festa Major prevista pel mes de juny on la Unió de botiguers iniciarà una campanya de promoció i dinamització entre els seus associats i clients i durant la celebració de la Fira del Bolet prevista al mes d’octubre.

Paral·lelament, la Unió de Botiguers treballarà amb l’Espai Cultural Casa de les Vídues per potenciar la utilització del Carnet Jove vinculant l’oferta comercial amb la cultura, l’esbarjo i la formació dels joves.

Durant el desenvolupament el projecte, els alumnes de la UdG, encarregats de l’anàlisi i definició de la nova marca comercial de Llagostera, visitaran diverses vegades el municipi per conèixer de primera mà els seus trets diferencials, a nivell urbanístic, cultural, paisatgístic i comercial per tal d’identificar els trets diferencials que singularitzen Llagostera.