El nou director de l'Aeroport Girona-Costa Brava, Vicent Pallarès. / Foto: Aleix Freixas (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Ryanair va anunciar fa un mes la seva intenció de tancar la base a l'Aeroport Girona-Costa Brava a partir del gener de 2020.

Els motius eren els retards que pateix l'aerolínia irlandesa en tenir avions nous que fa anys va encarregar a la casa Airbus.

Davant d'aquesta situació, el nou director de l'aeroport gironí, Vicent Pallarès, ha fet una crida a la calma i ha qualificat la situació de "conjuntural".

D'aquesta manera, Pallarès creu que Girona és un "aeroport estratègic" per a la companyia de 'low cost' i per això ha recordat que el tancament "no comporta un cessament de l'activitat" a Girona. A més, l'interès que ha anunciat la companyia irlandesa per a comprar part dels avions Airbus 320 que tenia el touroperador Thomas Cook –que recentment es va declarar en fallida- creu que podrien resoldre aquesta "necessitat de creixement".

Per això defineix aquesta possible compra com una "bona notícia" per a l'aeroport gironí. De fet, Pallarès ha apuntat que el tancament de la base és una "decisió empresarial" i que pot tornar a obrir-la en qualsevol moment.

Tot i així, el nou responsable de la terminal gironina ha avançat que seguirà apostant per captar noves companyies que operin des de Vilobí d'Onyar, al marge de Ryanair.

Per a Vicent Pallarès és clau seguir apostant pel mercat de l'Europa de l'Est, on encara hi ha molt de potencial. Malgrat tot, ha apuntat que potser cal promocionar més les instal·lacions i la destinació entre els touroperadors de països com Polònia abans d'aconseguir noves companyies.

Vicent Pallarès ha mantingut la seva aposta per convertir la terminal gironina en un "complement" de l'Aeroport Josep Tarradellas. En aquest sentit, Pallarès creu que ja hi ha una relació "complementària" amb les instal·lacions barcelonines perquè algunes de les operacions ja es fan a Girona. El director ha posat d'exemple alguns aterratges que s'han fet a la pista de Vilobí d'Onyar quan hi ha problemes meteorològics que impedeixen aturar-se al Prat.

Tot i així, per acabar de fructificar aquesta complementació Pallarès creu que fa falta la construcció del baixador de l'AVE a l'aeroport gironí. Segons el director "és una bona oportunitat" per la terminal gironina i per tot el territori ja que l'Aeroport Girona-Costa Brava podria convertir-se en el primer de tot l'estat espanyol en estar connectat a l'alta velocitat.

Aquesta connexió faria augmentar la "competitivitat" ja que permetria als passatgers desplaçar-se ràpidament des de la terminal amb "el centre de Barcelona i el sud de França". Aquesta última opció permetria acostar les instal·lacions de Vilobí d'Onyar al mercat francès.

Per altra banda, Pallarès ha assegurat que el problema del tancament de la base de Ryanair a Girona "no està relacionat amb les taxes", tal com havien apuntat alguns sectors econòmics i la Generalitat de Catalunya. El director ha recordat que tenen una "incidència mínima" en el cost de les operacions aeronàutiques. A més, el director ha afirmat que l'aeroport gironí té unes taxes "molt competitives" en relació amb altres aeroports europeus d'un volum similar en nombre de passatgers.

Pallarès ha afegit que la companyia irlandesa també ha tancat altres bases a l'estat espanyol i això demostra que la decisió no és per culpa del preu que han d'abonar a Aena per aterrar a Girona, sinó a una "redistribució" que està fent la companyia per "incrementar beneficis".

Per últim, Vicent Pallarès ha avançat que una de les prioritats que es marca com a director de l'Aeroport Girona-Costa Brava és augmentar el nombre d'operacions que es fan fora dels tres mesos d'estiu. Pallarès creu que hi ha "oportunitats" de captar nous passatgers durant l'abril, el maig, el setembre i l'octubre, fora dels "mesos pic", que són els que més turistes visiten la Costa Brava.