Una noia amb bicicleta a Girona. / Foto: Gerard Vilà (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

A les carreteres gironines cada cop hi ha més bicicletes i cada cop són més bones. Aquests dos factors són, entre d'altres, els principals motius pels quals han crescut de manera important les assegurances d'aquests vehicles.

De fet, des del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona (CMAG) expliquen que fa uns anys "era impensable" fer pòlisses per a ciclistes i ara, en canvi, "es fan productes específics".

"Darrerament és cert que han crescut les assegurances perquè les companyies han vist que és un nínxol de mercat que cal explotar", ha assenyalat el president del Col·legi, Jordi Triola.

Les cobertures que ofereixen són semblants a les dels cotxes i el preu és "assequible". En concret, la majoria d'assegurances es mouen entre els 60 i els 120 euros l'any, això sí, en funció del valor del velocípede. I és que els robatoris són una de les principals preocupacions dels amants d'aquest esport. "Hem de pensar que hi ha bicicletes que s'enfilen fins els 8.000 o 10.000 euros", assenyala Triola.

"Quan et gastes tants diners en un producte, et val la pena estar cobert pel que et pugui passar", comenta el president. Robatoris a banda, les assegurances també preveuen accidents, responsabilitat civil, els danys que pugui patir la bicicleta o l'assistència en viatge. "Ve a ser un semi tot risc dels cotxes", comenta Triola.

El fet que la bicicleta sigui un vehicle cada vegada més quotidià a les carreteres i carrers de les comarques de Girona i de Catalunya en general, fa que des del sector es vegi amb bons ulls la possibilitat d'haver de fer una assegurança obligatòria.

"Possiblement és una cosa que s'haurà de pensar en un futur, perquè comporta una responsabilitat. Qui diu que d'aquí uns anys no s'obligui a tenir la bicicleta assegurada i identificada", assenyala Triola.

En aquest sentit, el president del CMAG ha recordat que els Països Baixos ja tenen una regulació, i creu que "si aquí segueix creixent" el nombre de persones que es desplacen d'aquesta manera "també es podria plantejar". Amb tot, Triola deixa clar que "el temps dirà" si cal, o no, obligar a assegurar la bicicleta.