Turistes a una platja de la Costa Brava. / Foto: Mireia Recasens (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El sector hoteler es mostra optimista amb les primeres dades obtingudes entre els agremiats de les onze associacions membres l'entitat.

Durant el mes de juny, l'ocupació hotelera al litoral gironí ha estat del 55% a la comarca de l'Alt Empordà, del 60% a la Costa Brava centre i del 70% a la Costa Brava sud. A Girona ciutat i rodalies, s'ha situat al 66% i, a la comarca de la Selva i a la Garrotxa, ha estat del 50%. Pel què fa a les comarques del Pirineu gironí, el Ripollès ha tingut una ocupació del 60% i la Cerdanya del 40%.

Les xifres s'enfilen durant el mes de juliol i el sector espera que les dades siguin més altes durant la segona quinzena. En aquest sentit, durant els primers quinze dies, a l'Alt Empordà i la Costa Brava centre es preveu una ocupació que oscil·larà entre el 65% i el 70% mentre que a la Costa Brava sud podria situar-se entre el 70 i el 75%.

A Girona i rodalies, esperen una ocupació entre el 65 i el 70% mentre que a la Selva, seria d'entre el 60 i el 65%. A la Garrotxa, preveuen entre un 55 i un 60% d'ocupació i, a muntanya, s'espera que el Ripollès assoleixi entre un 60 i un 65% de reserves i la Cerdanya entre un 55 i un 60%.

Pel què fa a la segona quinzena, preveuen un increment del 5% a totes les comarques, excepte al Ripollès on s'espera que es mantingui entre el 60 i el 65%.

Sobre el perfil dels visitants, s'esperen sobretot parelles de mitjana edat i famílies catalanes, seguides de les franceses. També hi haurà turistes de la resta de l'Estat, a més de britànics, belgues, alemanys i holandesos.

La mitjana d'estades serà diferent al litoral que a l'interior. En aquest sentit, a les zones costaneres serà d'entre 4 i 5 dies mentre que a Girona ciutat i a les zones d'interior i muntanya, se situarà entre els 2 i 3 dies.

El 62% dels visitants de la demarcació han reservat el seu allotjament directament a través dels establiments, ja sigui via telefònica o per la seva pàgina web. El 38%, en canvi, ho han fet a través de touroperadors i agències de viatges online, encapçalades per Booking.

Malgrat l'optimisme del sector, les previsions durant el mes de juliol són lleugerament inferiors a les de la temporada passada. Els principals motius que apunten hi ha l'estabilització de destins competidors de l'arc mediterrani, com per exemple Turquia i Tunísia. Això propicia, asseguren, que hi hagi un augment de l'oferta i el turista es dispersi més.