En directe: Top Llagostera 25 principals - REPETICIÓ

Un radar indetectable a la C-35. / Foto: Gerard Vilà (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Els detectors de radars que molts conductors porten en el seu vehicle ja no són garantia de no ser enxampat circulant a més velocitat de la permesa.

I és que els Mossos han iniciat una campanya aquest cap de setmana per intentar evitar més accidents a les carreteres catalanes, amb aparells que ni es poden detectar ni inhibir.

L'objectiu és que els conductors "no es refiïn" dels sistemes que capten els radars i "mantinguin una velocitat prudent" durant tot el trajecte.

"Hem vist que l'actitud de moltes persones que es posen al volant és disminuir la marxa allà on saben que hi ha un radar, i després tornar a circular ràpid", assenyala el sergent de Trànsit dels Mossos, Josep Burdés.

A través d'aquest sistema, doncs, els agents poden enxampar aquells que duen a terme aquesta pràctica. Aquest dissabte ho han fet en una de les carreteres "més carregades" durant els dies de vacances, la C-35. Els agents han col·locat un radar indetectable just després d'un de fix. D'aquesta manera comprovaven si els cotxes tornaven a accelerar. Un quilòmetre més avall, abans de Riells i Viabrea, una patrulla aturava els vehicles que infringien el límit de velocitat.

De fet, la C-35 és una de les vies amb més sinistres aquest 2018. En el què va d'any s'han registrat fins a 42 accidents, amb ferits de diversa gravetat. "Hem de tenir en compte que és una carretera alternativa a l'AP-7, i per tant s'utilitza molt", assenyala el sergent.

Burdés ha explicat que els conductors que enxampen es queden "sorpresos" quan els aturen per excés de velocitat. "Moltes vegades ens miren i es pregunten on estava el radar, perquè no poden dir que porten un detector o un inhibidor". En aquest sentit, Burdés recorda que els Mossos utilitzen "molta tecnologia" per combatre les infraccions.

"Nosaltres no tenim cap problema en explicar-los que hi ha làsers de pistola, microones o làsers de barrera", explica el sergent, que deixa clar que l'objectiu és "fer entendre que el més fàcil i econòmic és respectar les senyals".

A més dels aparells situats als vorals de les carreteres, un sistema habitual dels agents de trànsit per trobar imprudents són els controls dinàmics. Consisteix en un cotxe camuflat i equipat amb un radar que circula uns metres darrere d'un patrulla. Quan un conductor avança el cotxe policial i aquest detecta una velocitat elevada, els agents adverteixen els seus companys que són els encarregats d'aturar el vehicle infractor.

Burdés també ha fet referència a la major gravetat de les lesions en els accidents a alta velocitat. "Les distraccions són preocupants, però l'alta velocitat té un component de risc de provocar ferides més greus", ressalta Burdés.

En aquest sentit, cal recordar que en les últimes hores s'ha produït un nou accident de trànsit mortal en el què un conductor francès de 20 anys ha perdut la vida en estimbar-se amb el seu cotxe a Vilablareix.

També a les comarques de Girona fa una setmana quatre joves van perdre la vida en xocar frontalment contra una furgoneta a la C-63 a Vidreres. Els Mossos apunten a l'excés de velocitat com a causa principal del sinistre. Els veïns de la zona van mobilitzar-se aquest divendres per reclamar més radars de tram i rotondes en aquesta via per tal d'evitar més víctimes mortals.

En directe

 

Vota el número 1

Pel 21 de desembre