La síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas. / Foto: arxiu ACN

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La síndica de Greuges, Esther Giménez-Salinas, ha demanat a la Generalitat que condoni els pagaments indeguts a joves extutelats si aquests s'han produït pel mal funcionament de l'administració.

En definitiva, demana que s'actuï com es va fer en el cas de la renda garantida de ciutadania, quan el Govern va decidir condonar els pagaments indeguts a les famílies vulnerables.

En un comunicat, la institució ha considerat que no s'hauria de demanar a joves extutelats que retornin aquests ajuts que han cobrat per un mal funcionament de l'administració. La institució ha rebut des del gener una vintena de queixes de joves que denuncien que la prestació que percebien com a extutelats no se suspèn o no finalitza quan ho hauria de fer.

La síndica demana que l'administració revisi amb caràcter general el procediment de tramitació de les prestacions. Ha afegit que cal adoptar els mecanismes necessaris per evitar l'acumulació de pagaments indeguts que esdevenen un deute per als joves. I ha lamentat que fer front als reintegraments "desequilibra" la seva capacitat econòmica i reforça la vulnerabilitat social.

La institució ha considerat que la petició de reintegrament pot generar un impacte negatiu en la transició equilibrada a la vida adulta d'aquests joves, un fet "contradictori" amb el deure de l'administració de vetllar, precisament, per la transició a la vida adulta d'aquests joves.

En els pròxims dies presentarà un informe que tracta en profunditat possibles vulneracions de drets que poden haver patit joves extutelats en la gestió dels recursos que l’Administració posa al seu abast.