Malestar entre els pagesos del massís de Rocacorba amb el Departament d'Agricultura, després que els hagin prohibit seguir matant els senglars que tinguin als seus camps.
Tenien inicialment permís fins al 27 de juliol. De fet, aquesta autorització forma part de les mesures del pla de control del senglar, que pretén reduir en dos terços la població de porcs en aquesta zona.
La decisió de revocar el permís ha molestat els pagesos perquè s'ha pres poques setmanes després d'engegar el pla i, assegura el sector, "encara n'està ple".
Des d'Unió de Pagesos (UP) carreguen contra el Departament i assenyalen que en tres setmanes s'havien matat una vuitantena d'animals. El membre del sindicat, Quim Pujolràs, ha destacat que havien notat com l'actitud del senglar havia començat a canviar a partir de la defensa dels camps que fan els pagesos que tenen permís d'armes.
Ara, però, es mostra preocupat perquè els porcs tornin a baixar als conreus, just quan començarà a plantar sorgo, que posteriorment farà servir per alimentar les vaques. "M'arrencaran les pedres per trobar el gra i tornaré a tenir un altre perjudici. A més del cereal, em faran malbé el sorgo", lamenta Pujolràs.
El pagès assegura que quan surten de nit solen veure més d'un centenar de porcs i que en maten uns 25 per batuda, per això reclama al Departament que "repensi" la decisió i deixin matar fins al 27, tal com contemplava inicialment el pla.
Des del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació justifiquen la decisió perquè la majoria de camps ja han recollit el gra i només queda rostoll, per tant, els porcs no faran malbé les plantacions. Tot i això, fonts del Departament han destacat que està contemplat que si un pagès sol·licita tenir permís per seguir matant en un camp que té sembrat, se'l pot autoritzar.
Pujolràs assenyala que al pagès "li és igual" qui mati el senglar. "Tant és que sigui el caçador, els Agents Rurals o el pagès, la qüestió és que no ens facin malbé els camps", concreta.
En aquest sentit, des d'UP recorden que els porcs "són animals de bosc i que no hi fan res als camps". "No volem porcs al camp", assenyala Pujolràs, que ha destacat que abans "molts els pagesos eren caçadors i ara això no passa".