Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La consellera d'Igualtat i Feminisme, Eva Menor, ha presentat aquest divendres el programa '+Dones +Futur: despertem vocacions'.

Es tracta d'un nou projecte que té l'ambició de connectar el món educatiu amb sectors empresarials amb poca presència de dones.

El pla dona continuïtat i amplia l’experiència d'una iniciativa anterior, 'La indústria s'obre a l'escola amb perspectiva de gènere'. L'objectiu del nou pla és, també, fomentar vocacions entre nenes i joves i visibilitzar referents femenins en àmbits on les dones encara són minoria, com ara la indústria, la ciència i la tecnologia o el sector primari.

El projecte connecta el món educatiu amb empreses i organitzacions de tot Catalunya, especialment de proximitat, per oferir sortides escolars de primària, secundària, batxillerat i formació professional a sectors amb baixa representació femenina.

S'intenta, així, trencar estereotips de gènere i ampliar els horitzons formatius i professionals de les nenes i joves, tot reforçant el seu interès per disciplines científiques, tècniques i productives.

Durant aquest curs 2025-2026 s'han ampliat les visites a sectors de les STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques) i es treballarà per arribar al primari (agricultura, ramaderia i pesca), segons afirma el Departament d'Igualtat i Feminisme.