En directe: Oposició té la paraula - ERC i CUP-Alternativa

 Llagostera Ràdio emissió en directe:

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Departament de Salut ha impulsat una campanya sobre la importància de no vendre ni dispensar alcohol a menors. L'acció, coordinada amb el Ministeri de Sanitat, està dirigida als ens locals i establiments de venda i consum de begudes alcohòliques.

Tot i que vendre o dispensar alcohol a menors està prohibit, continua sent la substància psicoactiva més consumida entre els joves. És per aquest motiu que la campanya 'Aquí actuem! Vetllem per la salut de la infància i l'adolescència' demana als ens locals que s'hi adhereixin i que encoratgin també els establiments dels seus municipis a fer-ho.

L'acció, apunta Salut, vol "reforçar" el compliment de la llei que regula l'accés dels menors, els horaris i llocs de venda i la prohibició de la promoció indeguda. També s'emmarca en la campanya 'L'alcohol és responsabilitat de tothom' i en la celebració de la 13a Setmana de Sensibilització sobre els Riscos de l'Alcohol, que se celebra del 10 al 16 de novembre.

La iniciativa s'ha presentat aquest dijous a Salut Pública en una sessió en la qual han participat, entre d'altres, Xisca Sureda, la nova Delegada del Pla Nacional sobre Drogues del govern espanyol, Luisa Conejos, Subdirectora d'Addiccions, i representants del territori que han compartit experiències.

Segons l'enquesta ESTUDES del Ministeri de Sanitat de l’any 2023, el consum d'alcohol és més estès en els joves d'entre 14 i 18 anys: el 18,8% (17,3% en homes; 20,2% en dones) s'ha emborratxat l'últim mes, especialment durant el cap de setmana, i el 24,2% (24,8% homes; 23,5% dones) ha fet almenys un episodi de gran consum en el darrer mes.

Les dades també indiquen que el 92,9% dels joves d'entre 14 i 17 anys consideren que és fàcil o molt fàcil aconseguir alcohol, i el 55,9% afirma haver-ne aconseguit per ells mateixos. Entre els motius que exposen per beure hi ha diversió (70%), perquè els agrada com se senten després (43,4%) o perquè els ajuda quan se senten deprimits o volen oblidar-se de tot (22,6%).

Els llocs on els joves diuen que van comprar o aconseguir amb més freqüència begudes alcohòliques durant els últims 30 dies van ser: les discoteques (61,0%), les botigues de barri, botigues de conveniència, quioscos i cellers (59,7%), els supermercats (57,6%), els bars o pubs (53%), la casa d'altres persones (41,4%), la mateixa llar (35,4%), els hipermercats (29,2%), la venda ambulant (5,9%) i, finalment, internet o la venda telefònica (2%).