El Consorci del Ter treballa en quatre àmbits d'actuació: patrimoni natural, patrimoni cultural, promoció econòmica i turisme, i comunicació i sensibilització.
Constituït l'any 1998 per 7 ajuntaments de la conca del Ter, engloba actualment els municipis per on discorre el riu i els consells comarcals.
Ara, s'hi suma la Diputació de Girona, que ha aprovat adherir-s'hi com a membre de ple dret, amb una aportació econòmica de 60.000 euros anuals. La primera serà al 2026.
Segons informa la Diputació en un comunicat, l'acord subscriu les finalitats del Consorci, que treballa per mobilitzar els recursos econòmics que permetin executar actuacions en el territori que configura l'àmbit fluvial del riu Ter. La corporació sosté que l'adhesió com a ens supramunicipal és una oportunitat per aconseguir una ordenació "global i integral" del riu "com a eix vertebrador d'un territori ric i heterogeni".
La Diputació es fa seus els objectius del Consorci del Ter, que preveuen impulsar el desenvolupament integral i sostenible de la conca del riu, des del Ripollès fins a l'Empordà.
L'acord aposta per promoure projectes transversals en els àmbits turístic, econòmic, patrimonial, natural i social, en coordinació amb els municipis que formen part del consorci, així com per dinamitzar la Ruta del Ter i les rutes dels seus afluents.
Els compromisos també inclouen la coordinació i execució d'accions de desenvolupament que sorgeixin tant d’iniciatives locals com supralocals, la representació dels municipis en xarxes europees i internacionals de cooperació, i la millora, protecció i gestió dels espais d’interès natural i de la Xarxa Natura 2000.
L'objectiu global és garantir la conservació del riu Ter i el seu entorn, alhora que es millora la qualitat de vida del territori sota criteris de sostenibilitat.
L'acord subscrit per la Diputació de Girona es concreta en aprovar els estatuts del Consorci del Ter i adherir-s'hi com a membre i sol·licitar l'acceptació de la corporació com a entitat consorciada.