Portaveus del col·lectiu 'Stop C-32', al faristol de la sala de premsa del Parlament. / Bernat Vilaró (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El portaveu de la plataforma aturem la C-32, Joan Mora, reclama al Govern que desisteixi del perllongament d'aquesta autopista entre Blanes i Lloret després que el TSJC hagi ordenat aturar el nou tram.

En roda de premsa des del Parlament, Mora ha recordat que és la segona vegada que els tribunals decideixen aturar el projecte.

El portaveu de la plataforma ha denunciat la "doble moral" del Govern ja que, segons ha dit, per una banda aprova lleis com la del canvi climàtic i, per altra banda, impulsa projectes tant "nocius" com aquest.

Així mateix, ha assenyalat que darrere el projecte del Govern hi ha "molts interessos" i ho ha relacionat amb el conveni amb Abertis per gestionar els peatges de l'autopista del Maresme.

Mora ha expressat la satisfacció de la plataforma davant la decisió "valenta" del TSJC d'ordenar que s'aturin les obres i ha demanat al Govern que inici el restabliment forestal de la zona afectada per les obres.

De fet, s'ha mostrat molt crític pel fet que les obres comencessin en ple període estival quan el "bosc estava ple de vida" i que s'hagin talat arbres amb nius d'ocells en un context de risc d'incendi. En aquest sentit, ha retret al Govern que comencés les obres quan el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ja havia admès el recurs de la plataforma i, per tant, el Govern sabia que depenent de la decisió judicial haurien d'aturar les obres.

"Creiem que hi ha hagut moltes pressions perquè el projecte tirés endavant de la manera que fos", ha afegit per després apuntar al conveni entre Govern i Abertis per la gestió dels peatges de l'autopista del Maresme.

Mora defensa que el projecte d'ampliar la C-32 en 6 quilòmetres té un "impacte ambiental molt gran i un cost econòmic molt elevat". En canvi, la plataforma aposta com a projecte alternatiu pel desdoblament de la xarxa que existeix actualment.

Per la seva banda, des del Govern el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que la Generalitat recorrerà la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya d'aturar les obres.

Calvet ha afirmat que es tracta d'una obra "important" que donarà servei als veïns de Blanes i Lloret però també a tots aquells que s'hi desplacin cap a aquestes dues localitats. A més, ha apuntat que serà utilitzada per "transport públic i vehicles eficients". "Com a infraestructura ens fa falta", ha sentenciat.