Diversos turistes a la platja de Lloret de Mar. / Foto: Marina López (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

"Que estigui tothom tranquil", ha afirmat el president del Gremi d'Hotelers, Enric Dotras, que fa una crida a la calma després de la fallida de l'operador de viatges Thomas Cook.

Segons detalla el president dels hotelers de Lloret de Mar, l'agència de consum britànica els ha assegurat que es farà càrrec de "totes les despeses" fins que els turistes que es trobaven enmig de les seves vacances tornin a casa.

La companyia va traslladar el 2018 12.600 viatgers fins a l'aeroport de Girona i la previsió d'aquest any era portar-ne uns 13.200. Thomas Cook, però, ja ha cancel·lat catorze vols des d'ara i fins a l'11 d'octubre.

El sector turístic calcula que això suposarà que, finalment, aquest 2019 hauran transportat entre 9.000 i 10.000 passatgers fins a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar.

El Gremi d'Hotelers ha enviat una circular als 120 hotels de Lloret de Mar per obrir un canal de comunicació i avaluar l'impacte que té per al sector. Amb la informació que han recopilat fins al moment de deu dels hotels que tenien reserves amb Thomas Cook, calculen que hi ha almenys 300 turistes afectats per la fallida.

"Ara hem de veure com es fa el tràmit de la manera més fàcil i menys dolorosa per al client", ha afirmat Dotras que subratlla que la prioritat per als hotels és garantir que els turistes poden acabar la seva estada i tornar amb la màxima normalitat. "El client és intocable i el protegirem fins que torni a casa seva", ha dit. Per això, s'han posat a disposició dels hotels per ajudar en la coordinació entre les administracions catalanes, espanyoles i britàniques, els hotels i els turistes.

Un cop es pugui tancar aquest episodi i es puguin repatriar tots els turistes que s'han trobat amb la fallida de Thomas Cook enmig de les vacances, començarà el moment d'avaluar les conseqüències econòmiques per al sector. Dotras exposa que l'operador britànic era un dels més grans amb qui treballaven els hotels de Lloret i, per tant, que hauran de "treballar per substituir" i atraure nous clients.

A més, recorda que encara hi havia un gruix de turistes que havien de viatjar fins a Lloret abans de l'11 d'octubre i que tenien les reserves fetes. Segons el president dels hotelers, l'afectació econòmica serà "important". "Hem de tenir en compte que cada empresa té un tipus de contracte diferent, alguns tenen acordat un prepagament però d'altres tenen tota la facturació pendent de cobrar", ha explicat Dotras que subratlla que aquests hotels hauran de recórrer a vies de reclamació per liquidar el deute.

El Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu s'ha posat en contacte amb Aena i amb l'operador de viatges per recopilar informació i avaluar la situació per poder donar resposta a les possibles necessitats del sector.