Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El primer mes i mig de confinament, el servei telefònic del 900 900 120 va incrementar les trucades en un 88% respecte als mesos anteriors.

I en les darreres dues setmanes, a mesura que ha avançat el desconfinament, les trucades han anat disminuint en un 22%. La setmana del 20 d'abril es van rebre una mitjana de 61 trucades al dia, i en els últims 15 dies, se n'han rebut 48 i 50 respectivament.

En aquests dos mesos analitzats, els serveis presencials de Catalunya han fet atenció telemàtica a les dones que ja eren usuàries, i presencials quan ha calgut, i a més han atès casos nous, d’emergències i d’ús de recursos d’habitatge.

Des que va començar el confinament, les treballadores dels Serveis d’Intervenció Especialitzada han fet 7894 atencions telemàtiques a dones en situació de violència masclista, és a dir setmanalment s’han fet una mitjana d’unes 790 atencions a dones; pel que fa a les atencions a infants i adolescents, les professionals han fet 1614 atencions, és a dir, una mitjana de 161 atencions per setmana.

En referència a l’evolució dels casos nous durant el període de confinament s’observa que l’evolució ha estat a l’alça en el conjunt de tots els serveis, s’ha passat de 36 casos nous la primera setmana de confinament a 88 casos nous la darrera setmana analitzada.

El nombre de situacions d’emergència de tots els serveis ha anat augmentant progressivament amb un repunt la setmana del 30 de març i un altre la setmana del 20 d’abril. El nombre de situacions d’emergència ha passat de 56 la primera setmana a 126 la darrera.

Les derivacions a recursos d’habitatge als SARA i als SIAD han passat de 10 a 21 durant el confinament, o sigui que s’han duplicat amb un repunt la setmana del 6 al 12 d’abril de 21 derivacions a recursos d’habitatge.

A l’inici del confinament, el Govern va reorganitzar els serveis de la xarxa especialitzada d’atenció a dones en situació de violències masclistes per poder garantir l’atenció malgrat la dificultat per a la mobilitat i l’atenció presencial.