La zona d'obres al port de Blanes. / Foto: Ajuntament de Blanes

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Les obres per reparar l'esvoranc al port de Blanes van començar ara fa dues setmanes. Ports de la Generalitat hi inverteix 2,4 milions d'euros.

Els treballs, que tenen un termini d'execució de sis mesos i mig, acabaran a principis del 2021.

Les obres han de permetre reforçar el dic de recer, especialment a la tercera alienació, on el temporal Gloria va causar un esvoranc a l'escullera i un forat de 30 metres de longitud a l'espatller.

D'entrada, els operaris ja han retirat l'escullera provisional que es va col·locar l'endemà mateix del temporal i també han enderrocat tant el tram d'espatller com el paviment afectat per la llevantada.

Ara, s'ha de reforçar la part exterior del dic amb pedra d'escullera i blocs de formigó. En total, es posaran fins a 20.000 tones de pedra, 500 blocs de formigó de 22 tones, i 206 més de 32 tones.

Els blocs es construiran en una planta de formigó que s'ha instal·lat al port mateix. D'aquesta manera, s'evitarà que diàriament hi hagués fins a 30 camions de formigó que creuessin la ciutat.

Després es tornarà a construir el tram d'espatller que va quedar afectat. Les obres acabaran amb la pavimentació de la part del moll afectada, així com de la zona de treball.

Al port de Sant Feliu de Guíxols, la Generalitat hi inverteix 1,7 milions d'euros per reparar els estralls del Gloria. Aquí, les obres ja entren a la fase final. En total, s'han reposat 2.041 tones de peces d'escullera i s'han col·locat 424 blocs de formigó. D'aquests, 284 pesen 40 tones (i s'han posat a la zona on l'onatge va impactar més) i els 140 restants, 18 tones (que s'han posat a la zona on les onades piquen menys).

Ara, s'ha de pavimentar una part del moll i de la zona de passeig, així com l'esplanada (on s'han construït els blocs de formigó, seguint el model de Blanes). Aquests treballs, però, no es faran fins passat l'estiu, a finals de setembre o principis d'octubre, per no interferir en l'activitat del port.

A més, s'ha tornat a col·locar la balisa verda que serveix per senyalitzar l'entrada dels vaixells al port. La balisa, tot un emblema del port ganxó, va patir desperfectes amb la llevantada.

El director general de Ports, Joan Pere Gómez, que ha visitat les obres tant de Blanes com de Sant Feliu ha declarat: "Hi invertim 4,1 milions d'euros per reparar els danys estructurals causats pel Gloria, i reforçar els ports de cara a futurs temporals".

A Blanes, a més, Ports de la Generalitat ha posat en servei una estació de recàrrega semiràpida de vehicles elèctrics. És la primera pública que hi ha a la ciutat. I a més, Blanes s'ha convertit de retruc en el primer port gironí que compta amb un punt d'aquestes característiques.

En total, la Generalitat inverteix 82.000 euros per instal·lar-ne també a Llançà, el Port de la Selva, Roses, l'Escala, Palamós i Sant Feliu de Guíxols.