Presentació de la campanya ‘Si la cultura et toca, ara et toca a tu’. / Foto: Pau Cortina (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La campanya "Si la cultura et toca, ara et toca a tu" s'ha engegat aquest dimarts i apel·la a la "coresponsabilitat" del públic per superar la crisi que pateix el sector cultural arrel de la covid-19.

Va dirigida a la ciutadania, i en particular a "aquells que estimen la cultura, que han deixat de consumir per una por molt lògica". La campanya està promoguda per un grup de professionals de la captació de fons en l'àmbit cultural en aliança amb el Cercle de Cultura.

Segons el seu portaveu, Oriol Alzina, no aspiren tant a "aconseguir nous públics", com a potenciar que aquells que ja eren consumidors de teatre, música, literatura, etc. "facin un pas endavant, surtin de casa i tornin a consumir cultura".

S'ha activat un web des d'on accedir a les programacions de les entitats i equipaments adherits, per comprar-hi entrades. De la mateixa manera, s'anima els usuaris a fer difusió de la seva activitat cultural a través de les xarxes i, en tercer lloc, se suggereix la possibilitat de fer donacions privades a aquests actors culturals (habitualment mitjançant les seves pròpies vies de captació de fons o amb la campanya com a intermediària).

I és que aquesta iniciativa sorgeix de l'acord de col·laboració entre la xarxa 'fundraising.cat' –dedicada precisament a la captació de fons per a projectes culturals- i el Cercle de Cultura.

En concret, s'articula a partir d'un dels punts del manifest 'Més Cultura, més Europa' que està promovent el Cercle de Cultura a escala europea, tal i com ha explicat el vicepresident de l'entitat, Jordi Pardo, aquest dimarts.

Ara per ara, s'han sumat a la campanya L’Auditori, el Festival Temporada Alta, la Fundació Catalunya Cultura, el TNC, el Teatre Lliure, el tresc, la Fundació Pau Casals i altres projectes i entitats culturals d’arreu del país, però els seus impulsors espera que el nombre vagi creixent.

Oriol Alzina diu que la cultura "ens ha cuidat molt" durant el confinament, i reitera la "greu crisi" que el sector travessa arran d'aquesta crisi. Al seu parer, els "plans de rescat" de les administracions "estan molt bé però són totalment insuficients". "Els ciutadans som els que al final salvarem la cultura", assegura, abans de reclamar-los: "Fem un pas endavant, tornem a sortir de casa i entre tots tornem a consumir cultura".