La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, amb un dels cartells promocionals de la campanya. / Foto: Maria Asmarat (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació distingirà amb l’etiqueta 'Catalunya, on el menjar és cultura' les produccions agroalimentàries catalanes.

El distintiu serà una marca de garantia que certificarà que els aliments han estat produïts a Catalunya.

L'objectiu és promoure el producte local durant els àpats de Nadal i consolidar un sector que ha crescut un 20% durant la pandèmia. L'eslògan “és una nova marca de país per identificar el sistema agroalimentari de Catalunya”, ha explicat la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà.

En una primera fase, l'etiquetatge s’aplicarà als productes que ja tenen la certificació garantida, la Denominació d’Origen Protegida (DOP), la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) i als productors que ja estan registrats al sistema de venda de proximitat, segons ha explicat el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol.

Així mateix, Mòdol ha afegit que els productors que actualment no tenen certificació de proximitat podran sol·licitar fer ús de la marca si compleixen una sèrie de requisits, que aviat publicarà el Departament d’Agricultura. D’entrada ja han avançat que necessàriament la marca haurà de ser catalana.

L'eslògan estarà present tant a Catalunya com a l’exterior. En aquesta línia, l’objectiu de la campanya és “reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia”, ha dit la consellera.

El director gerent de la Promotora d’Exportacions Catalanes (Prodeca), Ramon Sentmartí, ha assegurat que el sector agroalimentari és un dels “més dinàmics” de Catalunya. L’empresa pública que depèn del Departament d’Agricultura xifra en 38.200 milions d’euros el volum de negoci del sector, que ocupa directament més de 163.000 persones. Pel que fa a les exportacions, les xifres s’han duplicat en els últims deu anys i “continuen creixent”, ha dit Sentmartí. “És un sector que juga a la ‘Champions’ en el món de l’alimentació”, ha ironitzat.

A banda de l’etiquetatge, la campanya ‘Bo per a tu, bo per a tothom’ és l’altra acció que dóna el tret de sortida a la marca ‘Catalunya, on el menjar és cultura’. És una campanya publicitària que durant els pròxims dies es veurà als mitjans de comunicació “per augmentar el consum dels aliments catalans”, ha dit la consellera.

L’anunci compta amb una cançó feta en col·laboració amb una desena de músics catalans, entre els quals hi ha Beth, Gemma Humet, o Lax’n’Busto. A més, hi apareixen les jugadores de bàsquet Laia Palau i Julia Soler, de l’Uni Girona, i Georgina Bahí i Ariadna Pujol, del Cadí La Seu. “És el nostre granet de sorra per visualitzar l’esport femení”, ha afegit Jordà.