Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El “Projecte Russinyol” de la Universitat de Girona (UdG) té per finalitat afavorir la inclusió social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu dels participants a través de la mentoria.

En concret es tracta d’una xarxa innovadora i integrada de relacions, pràctiques, i dinàmiques entre estudiants de la UdG i alumnes d’origen estranger de centres educatius.

L’objectiu és aportar un suplement als esforços de les entitats i les administracions que treballen per a l’atenció a la ciutadania recentment arribada i la cohesió social.

Ara, amb la signatura del conveni entre l’Ajuntament de Llagostera i la UdG, un total de tres joves de l’Institut de Llagostera podran formar part del projecte de mentoria.

Durant el curs escolar, els mentors (estudiants de la UdG) acompanyaran els joves participants perquè en el futur també puguin assolir la universitat, coneguin millor diferents espais culturals i de lleure de la seva població i rodalies i puguin millorar les seves competències d’expressió oral en llengua catalana.

El projecte a Llagostera està coordinat per l’àrea d’Educació de l’Ajuntament i que vetllarà pel seu bon funcionament, juntament amb l’Institut i el personal tècnic de la UdG.
“Projecte Russinyol” donarà inici amb una festa oberta a les famílies i als agents implicats i es durà a terme a finals del mes de novembre i on es constituiran les parelles de mentors i mentorats.

Des de l’Ajuntament de Llagostera fan una crida als estudiants llagosterencs a la UdG i que vulguin formar part d’aquest projecte. Per demanar informació es pot fer al telèfon 972 41 95 90 o bé per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Tots aquells estudiants que siguin mentors aconseguiran el reconeixement de 4 crèdits en funció de la tasca que duguin a terme, un certificat de formació i un certificat de participació.