­
Llagostera Ràdio - Llagostera ja ho té tot preparat per acollir del 17 al 21 de maig la Festa Major 2024

Part del cartell guanyador de la Festa Major de Llagostera dissenyat per Sergi Pozo.

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Aquest dilluns 6 de maig a la tarda s’ha presentat tota la programació en un acte a la plaça Catalunya a càrrec de diverses entitats com des del propi Ajuntament.

Com és habitual el dijous 16 de maig a les 21h es durà a terme el tradicional acte previ a la Festa Major, el Ball de la Gent Gran a l’edifici Polivalent amb el conjunt Gran Premier.

Però la festa gran de Llagostera iniciarà divendres amb el tradicional repic de campanes a les 18.30h i amb la cercavila dels gegants de Llagostera juntament amb la Cuca Feliua fins a la plaça Catalunya on a les 19.30h es durà a terme el Pregó, aquest 2024 a càrrec del grup Dones(S)Àvies.

Pel que fa a la programació al llarg d’aquets 5 dies hi haurà concerts, correfoc, exposicions, i, en conjunt activitats per a tots els gustos i edats.

Un any més el Polivalent acollirà a la matinada diversos concerts gratuïts les nits del divendres i dissabte. Aquest 2024 actuaran Figa Flawas i Dj Xirgo (divendres) i Les Testarudes, Boom Boom Fighters & Cookah P i Tapeo Sound System (dissabte). Cal destacar que l’aforament és limitat. I el diumenge 19 de maig a les 22h es seguirà oferint un concert gratuït a la plaça Catalunya i anirà a càrrec del grup de versions Orquestra Maribel. I serà just abans de començar el concert que es farà la presentació dels nous hereu i pubilla 2024.

I aquest any es torna a recuperar el Txirimiri, en concret a les 6h de la matinada del divendres al dissabte a càrrec del grup de joves de l'Esplai el Papu-Tisores. Es farà un esmorzar a la zona de l'Skate Park.

A banda dels concerts al Polivalent també es podrà gaudir un any més de la carpa de la colla carnavalesca el Porró que no pari amb diversos Djs.

I com és costum, la nit de dissabte hi haurà el correfoc, un any més a càrrec dels Diables de l’Onyar. Sortirà des de la plaça del Castell fins arribar a la plaça Catalunya on es farà l’espectacle final.

També una festa major més, hi haurà el Correvarans a càrrec de l’Associació Moixiganga (divendres 20h) i enguany s’ha canviat l’emplaçament d’inici, que serà al Parc de l’Estació i a partir d’aquí es farà una ruta per diversos bars del municipi juntament amb una xaranga.

A la Festa Major tampoc hi faltarà la tradicional trobada gegantera, en concret el dissabte 18 de maig a la tarda, amb la plantada al Parc de l’Estació i la posterior cercavila fins a la plaça Catalunya.

Les exposicions també formen part de la programació, en concret dels treballs de l’Escola Municipal d’Art Pere Mayol, de cartells de Festa Major, treballs de punta al coixí i del concurs de dibuix infantil i de Can Caciques.

I no podrà faltar tampoc el Concurs i Exposició de Flors i Plantes a càrrec de Llagostera en Flor al nucli antic. Una exposició que es pot visitar a carrers, patis i places.

I les sardanes també formen part un any més de la programació de la Festa Major de Llagostera a la plaça Catalunya i al Parc de l'Estació amb La Flama de Farners (diumenge) i amb La Principal de la Bisbal i que també oferiran un concert a l’edifici Polivalent i a la nit el Ball de Gala (dilluns).

I com a colofó, el dimarts 21 de maig al Teatre del Casino Llagosterenc s’hi representarà l’obra de teatre “L’Auca del Senyor Esteve” a càrrec de La Temporal, la companyia sorgida de la segona temporada de “El llop” de Televisió de Catalunya. Es faran dues funcions, una a les 18.30h i la segona a les 21h. Les entrades es poden comprar per internet al web de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Llagostera.

La programació compta amb molts més actes i que es poden consultar al web de l’Ajuntament de Llagostera.

D'altra banda,durant la presentació de la programació també es va donar a conèixer el cartell guanyador de la Festa Major d'aquest 2024, el premiat va ser el llagosterenc Sergi Pozo.