En directe: Top 25 - llista èxits

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El govern espanyol ha aprovat un paquet de reformes per modificar el límit de velocitat de circulació dins de la ciutat.

L'executiu ha donat llum verda a un decret per rebaixar a 30 km/h el límit de velocitat en tots els carrers d'un únic carril per sentit de circulació dins de les ciutats, mentre que la limitació serà de 20 km/ a les vies que no hi hagi diferència d'alçada entre calçada i vorera.

A les vies urbanes de dos o més carrils per sentit el límit serà de 50 km/h. Aquests canvis s'aplicaran sis mesos després de ser publicats al BOE.

D'altra banda, el govern espanyol també ha modificat el sistema de punts del carnet de conduir, 

Ha aprovat un avantprojecte de llei per reformar el text refós de la llei sobre tràfic per poder modificar el sistema de punts i les sancions. A partir d'ara la no utilització de cinturó, casc o elements de retenció infantil passaran de 3 a 4 punts menys, i s'afegeix a la sanció el fet de fer-ne un ús incorrecte. L'ús del mòbil durant la conducció serà penada amb sis punts menys, el doble dels actuals.

El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha remarcat que el 2019 van morir 116 persones per no fer servir el cinturó, xifra que segons els experts s'hauria reduït a la meitat si n'haguessin fet ús.

També s'inclou com a infracció greu portar al vehicle mecanismes de detecció de radars, que suposarà una sanció de 500 euros i la pèrdua de tres punts. Fins ara només estava penat el seu ús durant la conducció, però normalment els conductors apagaven els dispositius en ser parats per la policia i no podien ser multats.

Seguint amb el sistema de punts, hi haurà la possibilitat de recuperar 2 punts del carnet si es fan cursos de conducció segura certificats per la DGT. A més, s'unifica a dos anys el termini que haurà de passar fins que es pugui recuperar els punts inicials, que fins ara variaven en funció de la gravetat de la infracció.

També es tipifica com a 'molt greu' el fet de cometre frau en exàmens de conduir fent servir dispositius d'intercomunicació no autoritzats, que es sancionarà amb 500 euros i 6 mesos sense poder anar a examen.

El govern espanyol també ha decidit suprimir la possibilitat de sobrepassar en 20 km/h la velocitat permesa al moment d'avançar en totes les carreteres convencionals. Segons el ministre, aquesta mesura reduirà els accidents per xocs frontals.

Marlaska ha remarcat que fins al moment més de 269.000 conductors han perdut el carnet per haver esgotat els punts, fet que significa un 1% del total. El ministre ha assegurat que el sistema del carnet per punts –vigent des de fa 14 anys- ha reduït la sinistralitat en un 57,2%.

A més, s'ha aprovat un altre decret per reduir l'edat mínima exigible per conduir camions i autocars –en aquest cas sense passatgers i a un radi de 50 km- als 18 anys si s'ha aprovat el certificat d'aptitud professional –fins ara era als 21 anys-.

També s'ha aprovat que en determinats casos i si ho avala un metge es pugui autoritzar l'accés als permisos de conducció de camions i autobusos a persones amb problemes locomotors.

D'altra banda, també s'ha aprovat un decret per prohibir que els vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics, puguin circular per la vorera i per zones de vianants. Tampoc podran circular per vies interurbanes, travessies, autopistes i autovies dins de zona urbana ni túnels urbans. A més, hauran de complir les normes de circulació com la resta de vehicles.

L'executiu també ha decidit que per poder-los conduir calgui un certificat de circulació que acrediti que compleixen amb el requisits tècnics contemplats al manual de característiques s'aprovarà en una resolució de la DGT.

Al decret s'hi ha definit els vehicles de mobilitat personal com a vehicles d'una o més rodes dotats d'una única plaça i propulsats exclusivament per motors elèctrics que poden anar a una velocitat màxima d'entre 6 i 25 km/h.

Aquestes modificacions entraran en vigor el 2 de gener del 2021. Tot i això, l'obligació de tenir un certificat per poder circular no s'aplicarà fins 24 mesos després que es publiqui el manual de característiques dels vehicles de mobilitat personal al BOE.