En directe: Top 25 - llista èxits

 Llagostera Ràdio on-line

El director general de CIMALSA, Enric Ticó, aquest 5 d'octubre del 2018 durant la sessió del Cercle d'Infraestructures de Girona. / Foto: Xavier Pi (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El 'truck center' de les comarques gironines serà el primer de la demarcació. L'impulsen conjuntament l'empresa pública CIMALSA i l'associació de transportistes gironins, l'Asetrans.

Es farà a imatge i semblança del què ja fa quinze anys que funciona a Tarragona.

El complex se situarà en uns terrenys a prop del CIM La Selva, a tocar de l'autopista AP-7. Segons concreta Ayach, aquesta és una "zona estratègica", perquè permetrà atraure aquells tràilers que facin llargs recorreguts.

El 'truck center' disposarà d'un aparcament per a camions –el mínim seran entre 300 i 400- que es completarà amb una zona de serveis per als transportistes (com ara dutxes i un bar-restaurant).

Però allò que més interessa l'Asetrans és que, sobretot, el complex permetrà resoldre "la mancança històrica" en formació que hi ha al sector. Per això, el 'truck center' disposarà d'un aulari on s'hi faran cursos i cicles d'FP. "Estem parlant de formació a tots els nivells: des de mossos de magatzem fins a conductors o tota la part de gestió de la logística", indica el president de la CETCAT, Enric Ticó (que també és vicepresident de l'Asetrans).

En paral·lel, el complex també tindrà espais on poder fer-hi pràctiques. Per exemple, un circuit per poder maniobrar camions o naus on fer-hi càrregues i descàrregues.

El director general de CIMALSA, Enric Ticó, assegura que el complex serà "una àrea de formació molt potent". I que de la mateixa manera com el 'truck center' de Tarragona "arrossega transportistes d'arreu de l'Estat" que hi van a formar-se, en el cas del de les comarques gironines, el seu radi s'ha d'estendre també a la Catalunya del Nord "i al sud de França".

La intenció de l'Asetrans és que el complex "sigui una realitat al més aviat possible", concreta Ayach. I precisament, el president de la CETCAT explica que ara, un cop se n'ha desencallat la ubicació, confien que el projecte tiri endavant en breu.

L'acord entre CIMALSA i Asetrans per impulsar aquest gran centre de serveis i formació per a transportistes s'ha donat a conèixer aquest divendres, durant una conferència sobre logística que Ticó ha impartit a Girona en el marc del Cercle d'Infraestructures. El director general de CIMALSA també ha parlat d'altres inversions pendents a la demarcació, entre les quals les de la terminal intermodal del Far-Vilamalla.

Les obres han de permetre adaptar l'actual plataforma en un punt adaptat, on hi hagi vies d'ample ibèric i internacional que permetin facilitar la gestió de mercaderies entre camió i ferrocarril. Ticó ha explicat que la intenció de la Generalitat és que, a mitjans de l'any vinent, se n'hagi enllestit el projecte. "I per tant, podríem pensat que a finals del 2019 ja estigués construïda la plataforma intermodal", ha avançat el director general.

A més, Enric Ticó també ha explicat que veuen "bona predisposició" per part d'Adif a l'hora d'executar la part que li correspon de l'obra. És a dir, el quilòmetre de via pressupostat en 4 milions d'euros que ha de permetre connectar el complex amb la xarxa ferroviària de mercaderies.

En paral·lel, el director general de CIMALSA també ha explicat que la Generalitat està "en converses molt avançades" amb empreses que s'han interessat per instal·lar-se al Logis Empordà (situat a tocar del Far-Vilamalla). Actualment, dels 500.000 metres quadrats de sòl que té el Logis, només n'hi ha ocupats el 25%.

Enric Ticó, però, ja avançat que "d'aquí a un any o un any i mig ja no quedarà espai disponible". Segons el director general, serà aleshores quan preveuen tenir tancats –i signats- els contractes i convenis amb les diferents empreses que vulguin aixecar-hi naus per establir-s'hi. Entre les que s'hi han mostrat interessades hi ha la catalana Tradisa i l'alemanya Mosolf.

Durant la seva conferència, Enric Ticó també ha donat algunes xifres del què representa l'activitat logística. Arreu de Catalunya, el sector suposa el 13,6% del PIB. I a les comarques gironines, dona feina a 11.920 treballadors.

Per últim, el director general de CIMALSA s'ha referit a l'estació d'autobusos de Girona, que també gestiona l'empresa pública i per on cada any passen més de 2 milions de passatgers. Ha dit que des CIMALSA treballen per oferir-hi altres serveis (sobretot, relacionats amb la mobilitat). Per exemple, atraient empreses de lloguer de patinets elèctrics o de reparació de bicicletes. "Tot allò que es coneix com a serveis d'última milla", ha conclòs Enric Ticó.