En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un infant amb sordesa fent un dibuix. / Foto: ACAPPS

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Associació Catalana de Famílies i Persones amb Sordesa (ACAPPS) ha demanat al Govern que aquest curs es despleguin les mesures d'accessibilitat que necessiten els més de 2.000 alumnes escolaritzats en modalitat oral.

En un comunicat, ha recordat que "el bucle magnètic, les emissores FM i la subtitulació són recursos que els infants necessiten per seguir el curs en igualtat de condicions".

Ha avisat que la sordesa és una discapacitat molt invisible, i ha denunciat que no disposa de prou suports a les aules. Ha advertit que els audiòfons i implants coclears no són suficients i ha assenyalat que les noves eines beneficiarien el 93% de l’alumnat que pateix aquesta discapacitat.

L’entitat, que forma part de la Taula per a un Sistema Educatiu Inclusiu (TAPSEI) impulsada pel Govern, ha demana a Educació que s’incloguin els bucles magnètics dins partida pressupostària de 25 milions d’euros que es destinaran per reforçar l’escola inclusiva.

“Aquesta mesura d’accessibilitat, com també l’emissora FM, permet que les explicacions del docent arribin directa i nítidament a l’audiòfon o implant coclear de l’alumnat amb sordesa. És a dir, poden seguir molt millor la classe sense perdre’s informació”, han apuntat des de l’ACAPPS.

“Les solucions hi són i el que cal és que les escoles, instituts i universitats, les apliquin”, ha afirmat Laia Sullastres, directora de l’ACAPPS. També ha destacat la necessitat que els docents tinguin més consciència de com fer una classe dirigida a una aula amb alumnat amb sordesa. “Per exemple, fent més ús de presentacions visuals i parlant sempre de cara als estudiants per facilitar que els puguin llegir els llavis”, ha detallat.

En aquesta línia, l’entitat també ha considerat que la subtitulació és una altra dels avenços indispensables a garantir. “Cal avançar en analitzar les actuals eines de subtitulació en català, valorant la seva qualitat i aplicació pràctica per als continguts curriculars i que caldrà no oblidar en els continguts audiovisuals educatius de la nova plataforma que Educació crearà amb 3cat”, ha apuntat.

Per altra banda, ha recordat que aquest curs Educació també reforçarà els equips dels centres de recursos per a l’alumnat amb dificultats auditives i del llenguatge i ha demanat un pla de formació específic per al personal docent i logopedes en sordesa i suports accessibles a la comunicació.

Vota el número 1

Pel 3 de maig

COL·LABORADORS