L'Ajuntament de Girona ha posat en marxa la Bústia pel català, l'eina digital adreçada a la ciutadania per garantir i promoure els drets lingüístics.
Aquest servei permet comunicar situacions en què s'hagi vulnerat el dret d'expressar-se en català, fer arribar suggeriments per millorar la presència de la llengua en l'àmbit municipal o bé demanar informació.
La iniciativa s'emmarca dins del pla municipal per fomentar l’ús social del català, que es va presentar el mes d'abril davant la "davallada preocupant" en l'ús del català, d'acord amb les dades de diverses enquestes.
Les comunicacions rebudes a través de la bústia són ateses pel Servei de Llengua de l'Ajuntament de Girona, que les deriva als departaments municipals corresponents per tal de donar-hi resposta i garantir l'ús del català i el respecte als drets lingüístics de la ciutadania.
Des de l'Ajuntament assenyalen que la voluntat és "defensar el dret de la ciutadania a viure plenament en català". Per això, assenyala la regidora de Llengua Catalana, Núria Riquelme, posen en marxa la bústia, perquè "cap discriminació quedi silenciada i perquè tothom tingui eines per fer sentir la seva veu".
Riquelme considera que el català "necessita suport institucional, accions concretes i canals com aquest per garantir els drets lingüístics" i destaca que Girona "lideri aquest compromís".
La Bústia pel català està disponible al web municipal i és oberta a tota la ciutadania.