En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio emissió en directe:

L'incendi a la Cala Montgó de l'Escala del passat 1 de juliol. / Foto: Bombers de la Generalitat

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 51 anys acusat de provocar l'incendi que l'1 de juliol es va declarar a Cala Montgó, a l'Escala.

El telèfon d'emergències va rebre l'avís a tres quarts de 4 de la matinada.

Els Bombers van activar 19 dotacions terrestres i cap a les 6 del matí el van aconseguir estabilitzar. El foc va afectar unes 3 hectàrees de massa forestal de Cala Montgó a l'Escala.

Com que les flames avançaven cap a les zones habitades, per precaució, es van confinar la cinquantena de persones que estaven a l'hotel Miquel i el càmping Illa Mateua. A més, es va habilitar el pavelló de l'Escala per si calia evacuar habitatges, i mig centenar de veïns s'hi van desplaçar.

Un cop estabilitzat l'incendi, es va aixecar el confinament dels equipaments turístics i els veïns van poder tornar als seus domicilis.

Els Agents Rurals van iniciar una investigació per determinar l'origen i les causes de l'incendi. Gràcies a la feina conjunta amb els Mossos d'Esquadra, es va concloure que hauria estat aquest home de 51 anys qui hauria iniciat el foc després de llançar una bengala.

Ahir dimarts 8 de juliol a les 7 del matí els agents van detenir l'acusat a Torroella de Montgrí. L'home, de 51 anys, té domicili a l'Escala.