El Teatre Municipal de Girona comptarà amb la producció estrella d'aquesta temporada, 'La corona d'espines' de Josep Maria de Sagarra, en la programació del 2026.
L''obra està dirigida per Xavier Albertí i protagonitzada per Àngels Gonyalons o Abel Folk, entre d'altres. L'obra es podrà veure el 13 de març a les vuit del vespre i les entrades ja estan a la venda.
Dins de l'escena catalana, el Teatre Municipal de Girona també comptarà amb la representació de 'Grand Canyon', dirigida per Pere Arquillué i protagonitzada per Joan Carreras i Mireia Aixalà. Es tracta d'un cant a la llibertat on una prostituta immigrant que està a la carretera presencia un accident mortal després d'una festa a casa d'un polític influent. 'Grand Canyon' es farà el dijous 30 d'abril a les vuit del vespre.
Oriol Broggi portarà 'La Tempestat' de William Shakespeare, un text que reflexiona sobre l'esperança d'un nou món i de com es recupera la llibertat. Una llibertat que també serà el fil conductor a 'Caperucita en Manhattan', de Lucia Miranda que es basa en el llibre de Carmen Martín Gaite. Es tracta d'un musical que mostra el conte de fades en una versió contemporània i amb una vintena de personatges que interpreten només cinc intèrprets.
Per altra banda, el director Tiago Rodrigues recupera la seva primera obra, 'El cor dels amants', per interpretar-la amb un repartiment català. El director de teatre és també el responsable del Festival d'Avinyó, la cita referent de teatre més important d'Europa. En aquest cas, Marta Marco i Ernest Villegas es posaran sota les ordres del portuguès per parlar dels efectes de l'amor i del pas del temps.
L'amor i el desig també marca l'argument de 'Una festa a Roma', una peça escrita per Marc Timón i dirigida per Clara Segura. La comèdia explica com es viu l'amor des de la tercera edat.
El circ i la dansa contemporània continuen presents a la nova temporada, amb cinc espectacles de cada disciplina. Destaquen les propostes amb música en directe i de gran format com La Soirée, de la companyia francesa MyLaika!, un espectacle amb tres músics i onze artistes de circ, o Tempo, de Toni Mira, una peça de dansa amb set ballarins i set músics que connectaran el públic amb records i emocions a través de músiques com el bolero, el vals o el jazz.
Dorothée Munyaneza serà un dels grans descobriments d’aquesta temporada. Aquesta coreògrafa de Ruanda, que està guanyant molta fama dins l’escena internacional, convida cinc joves artistes de l'escena ruandesa a Umuko, un espectacle on passat i present, tradició i renovació, es fusionen per explorar qüestions de patrimoni cultural, identitat i trobada. També fa una mirada a la tradició des del present Fandango Reloaled, de la valenciana Inka Romaní, que recull el folklore des d’una perspectiva actual, juvenil i queer.