En directe: Hora del Jazz

 Llagostera Ràdio on-line

Apartaments de primera línia de mar a Platja d'Aro, buits. / Foto: Marina López (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Convertir la Costa Brava en una zona segura és el major repte que té el sector turístic de cara a aquesta temporada per a recuperar els visitants tan bon punt tornin a aixecar la persiana.

Des de l'Agència Catalana de Turisme (ACT) estan estudiant la manera de "certificar aquells establiments que han aplicat controls sanitaris" per garantir que no es produeixi cap contagi de coronavirus.

Així ho ha detallat el seu director, David Font, en un debat digital sobre els efectes de la covid-19 al sector turístic gironí, organitzat per la Taula Gironina de Turisme. Font també ha destacat que l'objectiu de l'ACT és trobar un "mecanisme fàcil i ràpid" pels empresaris i que no tingui cap cost econòmic.

El director ha recordat que des de fa uns anys es distingeix a les empreses sostenibles amb el segell 'Biosphere'. Ara, vol trobar un equivalent en l'àmbit sanitari per donar tranquil·litat als visitants que els allotjaments distingits són "espais lliures de covid-19".

Aquests establiments haurien de prendre mesures addicionals de desinfecció i formació específica per al seu personal, com a alguns dels requisits que ha apuntat Font. En aquesta línia, l'expert en transformació digital, Genís Roca, ha apuntat que també caldria "crear una marca" que englobi tots els àmbits de sostenibilitat, seguretat i sanitat per tal que els turistes associïn la destinació de la Costa Brava en "un lloc segur i sa".

De fet, Roca ha advertit que caldria crear una marca separada de la marca espanyola perquè els visitants ho podrien associar amb les estadístiques de contagi i mortalitat provocades pel coronavirus a tot l'estat espanyol. En aquesta línia, David Font ha constatat que des de l'ACT estan percebent que els visitants associen les destinacions turístiques catalanes al mercat espanyol i això genera un perjudici en la imatge, perquè la marca "està tocada per la gestió de la crisi sanitària".

Per intentar transmetre aquesta sensació de seguretat, des de la Diputació de Girona han avançat que faran campanyes de promoció extraordinàries sobre el territori gironí. Miquel Noguer ha apuntat que hi havia accions promocionals a Madrid de cara a l'octubre, però que estan mirant d'avançar-les per aconseguir més públic a la Costa Brava durant aquest estiu. Noguer també ha detallat que el seu objectiu també és captar gent del País Basc, Navarra i Aragó.

Aquest foment del mercat nacional es reforçarà amb una campanya al sud de França, ja que és un públic proper que podria arribar fàcilment amb el seu propi vehicle. Noguer ha detallat que aquesta campanya ja estava prevista, però ara "s'ampliarà" a causa de la crisi provocada pel coronavirus.

Davant d'això, la degana de la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat de Girona (UdG), Anna Garriga, ha demanat que no es basin totes les campanyes al mercat nacional, ja que arreu de l'Estat "les rendes baixen" a causa dels ERTO que s'estan aprovant. Per això creu que "el turisme nacional no augmentarà en aquestes condicions" i caldria enfocar cap als "belgues, holandesos i alemanys".

Garriga ha recordat que els governs d'aquests tres països "mantenen les rendes" dels seus habitants i per això, continuaran tenint poder adquisitiu per viatjar aquest estiu. Segons la degana, els visitants d'aquests països "vindran de seguida que puguin si aquí hi ha condicions de seguretat". Per això creu que és vital aprovar protocols sanitaris i que els establiments els incorporin en el seu dia a dia.

Anna Garriga ha assegurat que a dia d'avui el sector turístic gironí ja acumula unes pèrdues del 12%. Aquestes xifres podrien créixer de forma preocupant si es manté el tancament dels establiments. La degana ha apuntat que si els allotjaments i la resta de negocis turístics no poden obrir fins l'agost, les pèrdues serien de "com a mínim" el 70% pels empresaris gironins del sector turístic.

De tota manera, Garriga ha demanat als establiments que comencin a calcular quantes places necessiten per arribar a cobrir les despeses. D'altra banda, la degana ha explicat que els preus dels allotjaments turístics de la Costa Brava són els que menys han crescut de tot Catalunya en els últims deu anys. Per això creu que encara "hi ha marge per augmentar la rendibilitat".

La degana d'Econòmiques ha recomanat pujar preus per "posar en valor" el patrimoni natural que hi ha a la costa gironina, a banda de fer "campanyes publicitàries més eficaces".

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS