En directe: En Joc

 Llagostera Ràdio on-line

Mostra de la impossibilitat d'operar en un caixer automàtic amb cadira de rodes. / Foto: Jordi Pujolar (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El decàleg signat aquest dilluns respon a les darreres exigències dels usuaris del sector bancari, amb l'impulsor de la campanya 'Sóc major, no idiota', Carlos San Juan, com a cara visible.

Els usuaris han vist com el tancament d'oficines i la reducció dels horaris d'atenció es traduïa en un risc d'exclusió financera per a certs grups de persones.

El document inclou propostes com l'ampliació dels horaris d'atenció presencial de nou del matí a dos del migdia per als serveis de caixa, així com el tracte preferent a la gent gran en les sucursals, sobretot en aquelles oficines amb una altra afluència.

En matèria d'atenció telefònica, es fixa un horari que vagi com a mínim de les nou del matí a les sis de la tarda, amb l'afegit que les trucades no poden tenir costos addicionals i hauran de ser atesos per una persona física.

Pel que fa a la formació, les associacions bancàries es comprometen a oferir educació financera, digital i de prevenció de fraus als clients pels canals que resultin més adequats. Les accions de formació també es duran a terme a les oficines, on es donaran indicacions específiques per atendre als col·lectius més vulnerables.

En matèria d'accessibilitat, els bancs també accedeixen a millorar i simplificar els seus dispositius i aplicacions, posant a disposició versions amb diferents idiomes i amb interfícies més intuïtives. A més, es repararan els caixers fora de servei per assegurar que tornen a funcionar en un termini màxim de dos dies.

Per tal que tots aquests punts es compleixin, s'ampliarà l'objecte de l'Observatori d'Inclusió Financera per fer un seguiment de les mesures adoptades.

Durant la signatura del decàleg, la ministra d'Assumptes Econòmics, Nadia Calviño, ha celebrat l'acord amb el sector bancari i ha subratllat la necessitat "d'evitar la deshumanització de les relacions personals". "Quina societat seríem si no atenem a la gent gran? Nosaltres estem compromesos amb ells", ha assenyalat. Tot i que ha reconegut les "grans oportunitats" que obre la digitalització, la també vicepresidenta del govern espanyola ha destacat que les solucions mòbils "no són vàlides per a tothom" i ha defensat que la tecnologia ha de ser "un complement" a la part humana.

En la mateixa línia s'ha expressat el governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, qui ha defensat la necessitat que l'Estat assoleixi "un alt grau d'inclusió financera en l'època digital".

A banda de Calviño i Hernández de Cos, l'acte de signatura ha comptat amb la presència del president de l'Associació Espanyola de Banca, José María Roldán; el director general de la Confederació Espanyola de Caixes d'Estalvi, José María Méndez, i la secretària general de la Unió Nacional de Cooperatives de Crèdit, Cristina Freijanes.

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS