En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

La carretera C-63 al seu pas per Vidreres. / Foto d'arxiu

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Generalitat va anunciar que preveia construir tres rotondes d'accés a les urbanitzacions d'Aiguaviva Parc, Lloret Residencial i els Pinars que hi ha a la C-63 en el tram entre Vidreres i Lloret de Mar.

Amb aquest projecte, el Govern vol reduir la sinistralitat que hi ha en aquesta via, en molts casos produïda per l'elevada velocitat que porten els cotxes i xoquen amb els veïns que accedeixen a les urbanitzacions.

Ara, les plataformes Stop C-32 i SOS Lloret han demanat al Govern que retiri el projecte. Consideren que aquesta fórmula portaria problemes de mobilitat al municipi i aposten per un projecte alternatiu que passi per un sistema de carrils d'incorporació i carrils de gir centrals (que ja hi són en alguns casos). Aquesta alternativa permetria estendre el model de carrils 2+1 a la C-63, un fet que el Govern va anunciar que estava estudiant.

Per a les plataformes, la C-63 ha de ser el principal corredor d'accés a Lloret de Mar i per això consideren que Territori ha de convertir-la en "una via d'alta ocupació, si cal" per connectar Lloret de Mar amb altres carreteres com l'AP-7, la C-35 i l'A-2.

Si es manté la construcció de les rotondes, les dues entitats creuen que comportarà greus problemes de mobilitat en els mesos d'estiu i caps de setmana, empitjorant els que ja hi ha a dia d'avui.

Recorden que les rotondes donen la mateixa prioritat d'incorporació des de les urbanitzacions que al flux de vehicles que transcorren la carretera i això pot generar retencions.

D'altra banda, defensen que els carrils d'incorporació no afecten als qui transiten la via, ja que no han de reduir la velocitat i donen seguretat als veïns que s'hi incorporin.

Vota el número 1

Pel 3 de maig

COL·LABORADORS