En directe: El gust és vostre

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El treball, que s’emmarca en el pla estratègic Palamós Peix i que han elaborat professors de la Universitat de Girona (UdG), ha analitzat la presència del peix en l’oferta gastronòmica dels establiments del Baix Empordà.

L’objectiu, d’entendre “millor” la seva comercialització.

A l’estudi promogut per la Fundació Promediterrània s’han analitzat les cartes i menús de 75 establiments amb l’obtenció de prop de 2.800 referències de plats de peix i marisc.

Entre els resultats de l’estudi, destaca que en el 80% dels restaurants analitzats el peix i marisc era predominant. A més, s’han identificat fins a 62 espècies diferents, entre les quals destaquen la gamba rosada, el calamar, els musclos, la sèpia, el bacallà, les cloïsses, les anxoves i la tonyina.

Les elaboracions predominants són el peix a la planxa, les paelles, el peix fregit, les elaboracions en cru, i els peixos guisats, al forn i a la cassola.

Els resultats de les entrevistes realitzades (33 a gerents i restauradors) conclouen que els consumidors tenen cada vegada més una major acceptació del peix i demanen expressament peix fresc i local.

D’altra banda, l’estudi remarca “l’interès i la disposició” dels consumidors a aprendre sobre l’origen dels ingredients, un fet que contribueix a la “fidelització”. Per això, es considera necessari que els restaurants segueixin treballant amb la identificació de l'origen del producte a les seves cartes com a part de la seva estratègia de comunicació.

Aquesta recerca se suma a les iniciatives impulsades dins del pla estratègic Palamós Peix, per posicionar el sector pesquer dins el municipi i potenciar la dinamització econòmica del territori a través dels productes pesquers.

En aquest sentit, la Fundació Promediterrània ja va presentar l’any 2021 un estudi sobre els patrons de compra a les peixateries de la Costa Brava, també desenvolupat per l’equip del doctor Francesc Fusté, i que tenia per principal conclusió que els joves gairebé no compraven mai a les peixateries tradicionals.

El projecte "Estudi de l’oferta de peix a la restauració comercial del Baix Empordà" és un treball cofinançat pel Fons Europeu Marítim i de la Pesca, que compta amb el suport del GALP Costa Brava.

Vota el número 1

Pel 10 de maig

COL·LABORADORS