En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font. / Foto: Aleix Freixas (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, ha llançat un missatge d'"esperança" i "optimisme" als empresaris turístics preocupats pel futur del mercat britànic una vegada es produeixi el Brexit.

En aquest sentit, Font ha recordat que entre el gener i el juliol tan sols s'han registrat 30.000 turistes anglesos menys que l'any passat. Es tracta d'una variació residual que respon a "fluctuacions" habituals dels mercats.

A més, Font ha afirmat que dos de cada cinc britànics té pensat viatjar a una destinació propera al Regne Unit al llarg dels següents dotze mesos. En aquest sentit, ha recordat que Catalunya és un destí "ben posicionat", perquè compta amb una bona "relació qualitat-preu" i això genera un important atractiu per als britànics.

Font també ha detallat que segons una enquesta del portal web de viatges, el 87% dels anglesos repetiria les seves vacances a l'estat espanyol i això comporta que aquest turisme sigui "fidel" a les seves destinacions, com ara la Costa Brava. De fet, el Regne Unit és el segon país emissor de turisme que té Catalunya.

Per això ha remarcat que de cara a la Generalitat "el mercat britànic era, és i seguirà essent una prioritat" per al govern català. A més, el director ha garantit que des de l'Agència Catalana de Turisme es faran "campanyes institucionals" com s'han fet fins ara per promocionar les destinacions del territori.

A més, Font també ha destacat que hi ha "oportunitats" dins de la incertesa que comporta el Brexit. Una d'elles és la despesa que poden fer els visitants a Catalunya. De moment, entre el gener i el juliol "ha crescut gairebé un 13% per persona i dia". Aquesta xifra és important tenint en compte que la lliura esterlina ha anat canviant de valor, sobretot a la baixa, i ha representat una pèrdua de poder adquisitiu per part dels britànics.

Per al director de l'ACT aquesta és una mostra que "els britànics volen seguir anant de vacances" tot i la incertesa política i econòmica. Així ho ha explicat en una conferència sobre el Brexit en el segon congrés Girocàmping PRO que s'ha fet aquest dimecres al Palau de Congressos de Girona.

El director de l'ACT, David Font, també ha avançat que les reserves dels anglesos podrien arribar més tard de l'habitual. Si bé el director ha recordat que és un mercat que s'identifica per fer 'earlybookings' (reserves a molt llarg termini), la propera temporada potser s'esperarà una mica per veure com es resolt el Brexit.

De fet, Font ha detallat que els britànics solen organitzar les seves vacances entre el gener i el febrer. De tota manera, es preveu que la sortida del Regne Unit de la Unió Europea es podria acabar efectuant el 31 de gener, si no hi ha eleccions o un segon referèndum. Això podria fer que els anglesos optin per esperar a veure com es resol abans d'efectuar les seves reserves.

Per altra banda, David Font també ha parlat de la preocupació que té l'Agència Catalana de Turisme amb el tancament de la base de Ryanair a l'aeroport de Girona. En aquesta línia, el director ha avançat que de cara al proper hivern "es mantindran pràcticament les mateixes places" que l'ant passat, però hi haurà dues destinacions menys.

Tot i així, Font ha afirmat que "el tema no està tancat" i ara "s'està treballant per veure el paper que tindrà l'aeroport de Girona" després del tancament de la base. El director de l'agència ha demanat a Aena que "escolti" a la Generalitat i opti per "garantir una gestió descentralitzada dels aeroports".

Vota el número 1

Pel 19 d'abril

COL·LABORADORS