En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

El tècnic de Promoció, Daniel Sabater, de l'alcalde de la Bisbal, Enric Marquès i el president dels ceramistes, Joan Vilà-Clara. / Foto: Gerard Vilà (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Museu Terracota serà, el tercer cap de setmana d'octubre, el punt neuràlgic dels professionals de la ceràmica a la Bisbal d'Empordà.

Durant tres dies, els artesans del gremi de diferents països exposaran, vendran i promocionaran el producte en una localitat que tradicionalment ha estat considerada la 'capital de la ceràmica'.

L'esdeveniment 'Terracota Biennal' va "molt més enllà" del que es podria entendre com una fira artesana. De fet, pretén ser un "espai networking" on el sector es pugui reunir i tractar la disciplina amb altres gremis com arquitectes, jardiners, escultors o dissenyadors.

L'alcalde de la Bisbal d'Empordà, Enric Marquès, explica que ha de servir per "potenciar l'artesania" i recorda que el poble segueix sent "referent" en relació a la capitalitat de la ceràmica, i aposta per "projectes de cooperació que ens ajuden a tots".

El "Terracota Biennal" s'emmarca dins la iniciativa 'Coop Art', desenvolupat per diferents socis catalans i francesos per "fomentar una estratègia" compartida que permeti promocionar el producte.

Aquest projecte està finançat en un 65% per fons europeus (FEDER) i té per objectiu reforçar la integració econòmica i social a la zona transfronterera. A més d'aspectes de promoció, també subvenciona temes socials i mediambientals.

La temàtica escollida per aquesta primera edició de la biennal ha estat la ceràmica impresa en 3D. El motiu és la voluntat de mostrar els avenços tecnològics dins d'un món artesanal. En aquest sentit, el president del gremi a la Bisbal, Joan Vilà-Clara, destaca que el futur d'aquesta disciplina és "prometedor" i per això han cregut "molt oportú" que fos la temàtica del primer any.

Tot i això, Vilà-Clara ha deixat clar que volen destacar l'artesania tradicional "pel valor afegit que representa". "Per sort hi ha artistes que tenen una manera de treballar exquisida i creiem que si això ho mostrem, es valorarà més", assenyala Vilà-Clara.

Un dels objectius d'aquesta biennal és aconseguir que el públic que hi assisteixi "compri" el producte artesà. En aquest sentit, el tècnic de Promoció Local, Daniel Sabater, ha explicat que saben que el client català valora la feina que fan els artistes però "no té la predisposició" per pagar-la, a diferència dels països del nord d'Europa.

En aquest sentit, Sabater ha destacat que "no els fa por" enfocar l'esdeveniment amb productes per al "gran públic" però també amb "peces exclusives" que poden fer els ceramistes que participin a la biennal.

En el mateix sentit s'ha expressat l'alcalde de la Bisbal d'Empordà, Enric Marquès, que ha destacat la feina que està fent l'associació en tornar a fer visible el producte des de l'àmbit local. "Hem de tornar a posar el dia la ceràmica i sobretot que la gent de la Bisbal torni a creure en el què la gent de fora no té cap problema en assumir", ha destacat Marquès.

Vota el número 1

Pel 17 de juliol

COL·LABORADORS