En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Una classe buida. / Foto: Aleix Freixas (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Les classes virtuals no són una solució per USTEC-STE's. El sindicat assegura que un de cada quatre alumnes de les comarques de Girona es veuria afectat i no les podria seguir amb normalitat.

Els motius són diversos: d'una banda la bretxa digital provocada per la pobresa en algunes llars, on no tenen ni connexió a internet, ni aparells suficients per cada alumne.

"És tant simple com que si hi ha dos fills i només un ordinador, és evident que un dels dos no podrà seguir la classe", assenyala el portaveu del sindicat a Girona, Xavier Díez.

A més, Díez recorda que en moltes cases s'estan vivint situacions "molt angoixants", perquè tenen familiars que han mort pel coronavirus, o tenen algú malalt a la família. "Aquests joves no es poden extreure de la realitat, i els pot costar", relata. A més, el portaveu d'USTEC-STE's a Girona assenyala que també hi ha joves que, malgrat tenir les condicions necessàries, "simplement no en tenen ganes".

En aquest sentit, Díez explica que els alumnes necessiten "capacitat d'autonomia" i no tots la tenen. "En el fons les classes presencials asseguren una certa connexió amb la realitat i fa que aquests joves segueixin", relata.

A tot això, des del sindicat recorden que hi ha molts pobles de les comarques de Girona amb una connexió pobra a internet, fet que complica encara més seguir una classe on-line, que requereix tenir fibra òptica de bona qualitat.

En aquest sentit, Díez posa un exemple paradoxal, el d'un jove que s'està a punt de graduar en Enginyeria Informàtica, però que viu en un poble que està a 20 minuts de Girona i que té una mala connexió, fet que li dificulta poder seguir amb normalitat el curs.

Per tot plegat, des d'USTEC-STE's aposten per un model similar al de la UOC, on els professors preparen les tasques que han de fer els alumnes, les envien i després les avaluen. Aquest sistema permet que amb una connexió simple es tingui un contacte permanent entre docent i estudiant i es pugui seguir amb certa normalitat "dins de la situació excepcional en la que estem".

"La UOC i el IOC tenen una llarga experiència i és el model que ofereix majors garanties i sabem que funciona bé, malgrat que, com tot, tenen les seves complicacions", comenta Díez, que assegura que ja hi ha molts professors i mestres que l'estan aplicant perquè "és el més racional".

El portaveu d'USTEC-STEs a Girona considera que les classes virtuals tenen un "component propagandístic", que respon a la proximitat del període de preinscripció a les escoles i instituts de cara al curs vinent. "A efectes pràctics és evident que és un sistema bastant limitat", conclou Díez.

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS