En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Una voluntària de Càritas preparant activitats diverses per a infants i joves que necessitin suport educatiu. / Foto: Càritas Diocesana de Girona

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Càritas Diocesana de Girona s'ha adaptat a la via telemàtica per mantenir el suport educatiu a més de 800 infants i joves de la demarcació per evitar que pateixin desigualtat.

Al llarg del curs, s'ha fet aquest suport de forma presencial a 820 alumnes de primària i secundària. Aquests estan repartits en 681 llars de 29 municipis diferents.

L'inici del confinament, però, ha comportat que els voluntaris hagin hagut d'adaptar aquest servei a la distància. Fins ara, l'entitat manté actius 56 serveis dels 63 que té dins del programa Infància i Família. L'adaptació d'aquests programes consisteix en fer videoconferències amb els alumnes i, quan no és possible, es contacta amb ells per telèfon.

A més, també els fan vídeos de suport educatiu i els proposen fer activitats com ara mira pel·lícules o documentals. Càritas Diocesana de Girona ha enviat a les famílies informació amb les recomanacions generals i propostes d’activitats i reptes concrets per als infants i joves amb l’objectiu que tinguin una planificació setmanal complementària a l’escola que eviti la desconnexió amb l’aprenentatge. El personal manté contacte periòdic telemàtic amb les famílies cada dos o tres dies.

Els voluntaris també aprofiten les converses per donar-los suport emocional i social durant el confinament. Un suport que reben tan els infants, com les famílies. L'objectiu és generar confiança i seguretat per evitar episodis d'angoixa. Les persones que treballen en aquests projectes intenten resoldre els dubtes sobre qüestions econòmiques, socials, d'habitatge i salut que poden tenir les famílies.

Càritas Diocesana creu que la posada en funcionament del tercer trimestre per via telemàtica podria fer aflorar encara més la desigualtat entre els alumnes. La falta d'equipament informàtic i connexions a internet en moltes llars genera "una fractura encara més gran entre famílies" i això pot desembocar en augmentar la desigualtat entre els infants i joves.

Afirmen que la majoria de les famílies ateses viuen en situacions precàries que es poden agreujar durant el confinament. Càritas ha detectat casos de famílies que viuen en infrahabitatges, en habitacions rellogades, famílies sense cohesió familiar o xarxa social suficient, famílies monoparentals amb dificultats afegides, famílies sense recursos econòmics; famílies protagonistes d'històries de violència familiar, famílies que conviuen amb malalties, trastorns psicològics o amb fills que tenen necessitats educatives especials, entre d’altres.

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS