En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Dincat ha manifestat la seva indignació "davant la falta de claredat, compromís i col·laboració del Govern" amb les escoles d'educació especial i els familiars dels alumnes amb necessitats educatives especials.

L'organització ha apuntat que després de setmanes "d'enorme incertesa i preocupació", el Departament d'Educació ha pres decisions "sense escoltar les necessitats i característiques específiques del col·lectiu" ni comptar amb la pròpia entitat, que representa a 60 escoles.

L'organització ha afirmat que les "inconcrecions" d'Educació i el fet de ser col·lectiu vulnerable fan que les famílies "sentin molta angoixa per la possibilitat que els seus fills tardin encara més temps a incorporar-se a les escoles amb garanties de seguretat".

 Entre d'altres, han rebutjat que no hi hagi escola compartida el proper curs que permet alternar l'escola ordinària amb la d'educació especial, ja que és una de les "principals claus d'inclusió de l'alumnat amb discapacitat intel·lectual".

L'organització no ha posat en dubte que la decisió atén a prevencions sanitàries però ha lamentat profundament "que s'hagi pres sense establir alternatives ni tenir en compte les necessitats d'aquestes escoles, els seus alumnes i els seus familiars".

Dincat ha assegurat que, tot i mantenir una reunió amb Educació el 18 de maig, aquesta decisió els ha agafat per sorpresa, "ja que els havia assegurat que la possible mesura encara s'estava treballant amb un grup d'experts de cara a la reobertura dels centres al setembre".

Pel que fa a les escolaritzacions compartides, Dincat ha considerat "incomprensible" que s'obligui a decidir als familiars a quin model hauran d'anar els seus fills sense que hi hagi instruccions clares de com es farà la reincorporació.

Davant d'això, ha exigit a la Generalitat que comenci a definir un pla concret per a les escoles d'educació especial que garanteixi el benestar d'alumnes i familiars, i en cas que es retardi la seva incorporació, busqui alternatives de suport adequades.

D'altra banda, ha retret a l'administració que encara no hagi donat resposta a la reivindicació de crear una taula de seguiment pel desplegament de l'escola inclusiva, que porta anys reclamant.