En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Les autoritats parlant amb el director del festival Temporada Alta. / Foto: Aleix Freixas (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Els teatres gironins tornaran a aixecar el teló a partir del 7 d'octubre amb l'inici del festival Temporada Alta.

El festival torna amb una programació dividida en dues: els espectacles presencials (que aquest any seran 69) i un conjunt de projectes virtuals que es detallaran a finals de més.

En total es preveu arribar al centenar de propostes, igualant les que ja hi havia en edicions anteriors, però amb un 30% menys del pressupost, que aquest 2020 cau fins als 2,16 milions d'euros.

El director del festival, Salvador Sunyer, ha detallat que en la programació d'enguany es reforça el nombre de produccions catalanes. De fet, hi haurà 52 espectacles dels 69 que hi haurà presencials.

Sunyer creu que és "essencial", que es mantingui "una base de teixit creatiu" a Catalunya i per això cal seguir apostant pels artistes catalans. Sunyer, però, ha afirmat que aquest teixit no només inclou a actors i directors de teatre, sinó que també hi ha tècnics de llum, de so i la resta de professions vinculades en el sector.

Dins de la programació catalana, en destaca 'Eva contra Eva', de Pau Miró, 'Els Burgarol', de Ramon Madaula o 'T'estimo si he begut', escrita per Empar Moliner. Sunyer, a més, ha recordat que una de les essències del festival són les coproduccions internacionals, que permeten "projectar arreu del món els artistes del nostre país".

Un dels espectacles que es podrà veure aquesta tardor és 'Història d'un senglar (o alguna cosa de Ricard)' en què un text de Gabriel Calderón estarà interpretat per l'actor català Joan Carreras. Aquesta és una de les coproduccions amb el Festival Grec i que mostren com un actor s'enfronta al repte d'interpretar a Ricard III de la tragèdia de Shakespeare.

Àlex Rigola tornarà al Temporada Alta amb 'La Gavina', d'Anton Txékhov. Es tracta d'un muntatge que s'havia d'estrenar aquest mes de març, però ara ho farà a l'escenari del Teatre Municipal de Girona el 17 d'octubre i al Teatre de Palafrugell (Baix Empordà) el 13 de novembre.

El Temporada Alta ha anunciat que dins de la programació presencial hi haurà deu espectacles internacionals aquesta edició. Són menys que altres anys, però Salvador Sunyer ha destacat que entre els que hi haurà en format presencial i les produccions virtuals crearan "la millor edició del Temporada Alta", ja que la programació a distància comptarà amb diverses creacions d'arreu del món.

En format presencial Pippo Delbono debutarà al Temporada Alta amb 'La gioia', una celebració de la vida i de com compartir-ho amb tots els membres de la companyia. Delbono també ret un homenatge a Bobò, un artista sordmut i analfabet que va protagonitzar bona part de les seves creacions durant 20 anys.

Guy Cassiers també torna al Temporada Alta després de dues edicions. Ho farà amb 'Antígone a Molenbeek', una readaptació del mite d'Antígona però situant-lo al barri de Molenbeek de Brussel·les. Un barri conegut per la radicalització de diversos islamistes que han provocat atemptats arreu d'Europa.

El festival també conserva la setmana dels programadors, que es farà del 19 al 22 de novembre. En ella, es podran veure produccions amb projecció internacional com 'La Veronal', 'El Conde de Torrefiel' o 'Mal Pelo'.

Salvador Sunyer ha garantit que el festival oferirà les entrades per ocupar un 50% dels teatres que faran de seus de Temporada Alta. Malgrat que podrien arribar a vendre dos terços de totes les butaques disponibles, el certamen d'arts escèniques ha optat per mantenir aquesta limitació per evitar futures restriccions. Això obligaria a retornar entrades i retirar localitats que, posteriorment, podrien tornar a la venda si les restriccions es flexibilitzessin.

Sunyer ha detallat que la selecció de butaques es farà "en forma de rombe" per tal de garantir que hi haurà localitats lliures a tot voltant de cada espectador. Aquesta reducció en l'aforament dels teatres també comporta una davallada en els ingressos que tindrà el festival. De fet, aquest any el pressupost ha caigut un 30%, "sobretot" per la falta d'ingressos en taquilles.

El certamen gironí preveu ingressar 2,16 milions d'euros en total, 136.000 d'ells seran en la venda d'entrades. També han caigut algunes subvencions, com ara la de l'Ajuntament de Girona que s'ha reduït un 10% i els esponsors han davallat de forma més important encara.

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS