En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El transport públic a demanda és un servei d'autobusos que s'ofereix en nuclis rurals o disseminats per tal d'oferir una alternativa de transport públic més eficient que les línies convencionals.

Els usuaris que vulguin utilitzar-les han de reservar prèviament el servei i això permet als conductors anar només a les parades que saben que hi pujarà algú. D'aquesta manera, s'estalvia temps de trajecte.

Al Gironès i el Pla de l'Estany entre l'octubre i el novembre de l'any passat es van posar en funcionament sis línies d'aquest tipus de transport públic.

Al llarg d'aquest primer any, l'han fet servir 3.350 viatgers, fet que correspon a uns 15 usuaris al dia, de mitjana. La majoria d'ells són usuaris de les línies del Gironès. De fet, els nous horaris que es van posar en servei al mes de juny han ajudat a incrementar de deu a vint el nombre de passatgers diaris.

En aquest sentit, el director-gerent de Teisa, Àlex Gilabert, ha destacat que el funcionament d'aquestes sis línies que hi ha a les dues comarques té una rendibilitat similar a altres línies de transport a demanda que hi ha a la zona metropolitana de Barcelona.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha insistit en què la intenció del Departament és mantenir l'aposta per aquest tipus de transport públic, ja que és "un element clau" per aconseguir "l'equitat territorial". A més, malgrat que les perspectives per aquest 2020 és que baixin el nombre de passatgers a causa de les restriccions de mobilitat i el confinament, Calvet ha avançat que el nombre de passatgers d'aquestes línies "es mantindran o augmentaran".

Amb l'objectiu de potenciar aquest transport i facilitar-ne la seva reserva, les línies del Gironès i el Pla de l'Estany estrenen una nova aplicació. El Departament de Territori i Sostenibilitat i l'empresa Teisa (que gestiona les sis línies del Gironès i el Pla de l'Estany) han implementat un aplicatiu per reservar el servei a través del mòbil.

Segons ha detallat el director-gerent de l'empresa de transports, Àlex Gilabert, es tracta d'una aplicació que busca "simplificar" la reserva. Per això, a partir d'ara els viatgers podran reservar la seva plaça fins a 15 minuts abans de l'inici del trajecte. Per fer-la servir, tan sols caldrà registrar-se i a partir d'aquí els usuaris podran escollir la parada a on volen pujar i a la que volen baixar.

Aquesta eina també permetrà que els viatgers rebin una notificació de l'hora aproximada que haurà de pujar al bus i també de l'hora que arribarà a lloc. A més, a través d'un mapa es poden seguir a temps real els desplaçaments que fa cada autocar.