En directe: Hora del Jazz

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El perfil de jugador d’apostes virtual és cada cop més jove i preocupen els problemes derivats d’aquesta activitat d’oci.

El 12% dels joves d’entre 18 i 25 anys que participa en apostes en línia desenvolupa problemes amb el joc.

És la principal conclusió de l’Estudi de Prevalença del Joc 2022-23, elaborat per la Direcció General d’Ordenació del Joc del Ministeri de Consum. Segons aquest informe, el 36% dels menors de 25 anys ha participat en apostes virtuals durant el darrer any.

El ministre de Consum en funcions, Alberto Garzón, alerta que aquesta franja d’edat “és especialment vulnerable” perquè “estan desenvolupant la seva pròpia identitat i, els problemes en aquesta etapa es poden agreujar en l’edat adulta”.

Les xifres de l’informe també posen de manifest que, encara que el joc presencial és més comú, els riscs associats són exponencialment superiors en la modalitat virtual. El 86,61% dels enquestats afirma haver participat en jocs d’apostes presencials i, d’aquests, un 2,7% ha desenvolupat símptomes compatibles amb problemàtiques relacionades amb el joc. En canvi, en la modalitat en línia, el 36,5% de joves hi ha participat, i un 12,45% té problemes associats.

Les màquines d’atzar (presencials o virtuals) tenen un risc més elevat d’addiccions al joc. El 21,27% d’aquelles qui la utilitzen habitualment en locals físics, i el 52,56% a través d’internet, presenta símptomes d’addicció.

L’informe també exposa que, gairebé la meitat de les persones enquestades (49,2%) ha apostat alguna vegada. Això representa un descens de 8 punts percentuals respecte a l’última enquesta realitzada pel Ministeri de Sanitat. En canvi, l’estudi de Prevalença del joc del 2022-23 eleva la xifra de problemes relacionats amb el joc al 2,01%.

Segons el ministre de Consum en funcions, Alberto Garzón, això constata la necessitat que hi havia de regular la publicitat del joc, tal com es va fer l’any 2021 amb l’aprovació del Reial Decret de comunicacions comercials i el joc responsable”.

Vota el número 1

Pel 3 de maig

COL·LABORADORS