En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Una professional d'atenció primària de la Regió Sanitària Girona. / Foto: Departament de Salut

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Els usuaris dels centres d'atenció primària de la Regió Sanitària de Girona puntuen amb un notable els serveis rebuts el 2023, segons l'últim Pla d'Enquestes de Percepció, Experiència i Satisfacció d'Usuaris (PLAENSA).

El 8,03 que han donat els pacients als centres gironins és 0,4 punts superior a la de l'any passat. A més, la nota està per sobre de la mitjana catalana.

D'altra banda, les enquestes indiquen que gairebé nou de cada deu persones tornaria al centre que els atén. El que valoren més positivament els usuaris és el tracte del personal d'infermeria (96,2%), la neteja (95,4%), la comprensió de les explicacions (94,8%) i el tracte del personal de medicina (93,7%).

L'enquesta del PLAENSA interpel·la la ciutadania en diferents aspectes relacionats amb l'experiència al centre de salut on ha estat atès. En aquest sentit es demana el tracte del personal, els canals per on reben comunicacions, el soroll, la neteja i si les explicacions s'entenen, entre d'altres aspectes.

L'indicador que més ha crescut a la Regió Sanitària de Girona en comparació amb el 2022 és el de l'accessibilitat a l'hora d'aconseguir una visita. Ha passat del 63,1% al 70,2%. Salut emmarca aquesta evolució al Pla de millora de l'accessibilitat de la ciutadania que es va impulsar fa un any per millorar l'atenció primària.

En 11 dels 20 indicadors que té l'enquesta, la Regió Sanitària de Girona se situa per sobre del 90% de puntuació. Els resultats permeten que cada àrea bàsica de salut pugui identificar quins aspectes cal millorar segons el punt de vista dels pacients i familiars.

Vota el número 1

Pel 3 de maig

COL·LABORADORS