En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Vista aèria del nucli urbà de Llagostera. / Foto: Enric Sánchez (LLR)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Per tal de revitalitzar el comerç a Llagostera, tant en l’àmbit econòmic com en el de la cohesió social, l’Ajuntament ha realitzat un estudi per prendre el pols a aquest sector.

Es tracta del Pla de Dinamització Comercial de Llagostera i s’ha fet des de la Universitat de Girona, la Diputació de Girona i l’empresa consultora Focalizza, amb el suport de la restauració i el comerç local.

S’ha analitzat tant l’usuari del comerç a nivell local, és a dir, la gent de Llagostera, com també tots aquells de fora que compren al municipi. Això s’ha fet a partir d’unes enquestes a peu de carrer al llarg de diversos mesos, tant a l’estiu com a l’hivern.

Pel que fa a la gent de Llagostera, el 80% utilitza el comerç local, en concret aquells comerços d’alimentació i de productes quotidians, mentre que per comprar equipaments personals o de la llar la gran majoria marxen fora del municipi per falta de varietat dels productes, per qualitat o per diversitat d’oferta.

Pel que fa a la restauració la majoria consumeix a Llagostera, però també hi ha un sector important que surt del poble per buscar un altre tipus d’oferta en aquest sector.

Un dels punts importants en què s’ha centrat l’estudi del Pla de Dinamització Comercial de Llagostera, son els outlets. Llagostera actualment disposa d’una gran varietat d’equipaments comercials d’aquest tipus.

De l’estudi es desprèn que de les persones que venen a comprar a Llagostera, el 80% només ve a comprar als outlets, una dada molt significativa segons els responsables de l’estudi. D’aquets usuaris, el 53% son de municipis de la província de Girona, el 40% de Barcelona i el 4% d’altres indrets.

D’altra banda, el 60% han tornat més de 5 vegades a comprar als outlets.

Però no només compren a aquets establiments, si no un 80% tenen previst realitzar les seves compres a d’altres establiments locals. També un 30% dels usuaris tenen previst quedar-se a dinar o sopar a algun dels establiments de restauració.

Tot i això, una dada que sobta, és que el 82% de la gent que ve a comprar a Llagostera no te previst visitar cap recurs ni espai del municipi, i segons els responsables de l’estudi s’ha de captar aquets fluxos de gent. Un fet que segons els responsables de l’estudi es pot millorar realitzant paquets turístics que integrin tots els recursos dels quals ofereix Llagostera i sobretot oferir productes vinculats a la infraestructura que disposa el municipi com son les Vies Verdes. Un eix que connecta molts nuclis i utilitza gent que busca una activitat esportiva.

Per tal de millorar aquets aspectes i després de realitzar les enquestes i diverses reunions de treballs amb el sector s’ha arribat a diverses conclusions, com ara millorar la mobilitat i accessibilitat a la zona comercial. Hauria de ser un espai més amable, on el transit estigues pacificat i quedés en un segon pla per tal de facilitar el passeig i la compra per part dels col·lectius que circulen per aquest espai urbà.

També s’ha de realitzar una continuïtat del comerç. Actualment està centrat a la plaça Catalunya i als carrers del voltant. Això fa que molts carrers estiguin sense comerç amb la presència de locals buits i dificulta la continuïtat comercial.

Un dels altres aspectes a millorar segons aquest estudi, és la imatge dels comerços. Ha de ser més atractiva i integradora amb l’espai. També la competitivitat i la professionalitat, on hi ha certs marges de millora i s’ha de vetllar per una emprenedoria més atractiva i una continua formació dels comerciants.

I un aspecte també rellevant que es desprèn de l’estudi és que s’ha de treballar de manera conjunta entre el sector públic i privat, unint esforços des de totes les àrees de l’Ajuntament i tots els sectors comercials.

Vota el número 1

Pel 26 d'abril

COL·LABORADORS