Llagostera Ràdio on-line

Una de les reunions del Consell Econòmic de Llagostera. / Foto: Ajuntament de Llagostera

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Les reunions preparatòries del Consell Econòmic de Llagostera han permès elaborar una sèrie de mesures per a la reactivació econòmica del municipi.

Es basen en tres eixos: subvencions, suspensions fiscals i campanyes informatives.  

El Consell Econòmic de Llagostera està format per diversos agents del teixit econòmic del poble i s'ha creat per estimular l’activitat econòmica en el marc de la situació d’excepcionalitat causada per la COVID-19.

Pel que fa a les subvencions, s’han creat cinc línies d’ajuts destinades a subvencionar activitats econòmiques situades al municipi de Llagostera que es van veure obligades a tancar o que hagin tancat voluntàriament per raons de salubritat o de descens de l’activitat econòmica.

Aquestes subvencions s’han dividit en tres blocs: les adreçades a pal·liar el tancament de negocis, les destinades a donar suport a les despeses de la reactivació de l’activitat econòmica després del tancament i les adreçades als i les propietàries de locals comercials que han condonat totalment o parcialment el deute als negocis que han tancat.

Quant a les suspensions fiscals, s’ha acordat suspendre la taxa d’ocupació de la via pública per a terrasses durant el temps de tancament obligatori i, un cop obertes, serà proporcional a l’aforament permès per les autoritats sanitàries. A més, per als establiments obligats a tancar o que hagin tancat voluntàriament per qüestions de salubritat, també es suspèn la taxa d’escombraries durant l’Estat d’alarma.

Finalment, des del Consell Econòmic s’ha proposat la realització de diverses campanyes d’informació i promoció del comerç local, com ara la creació de la marca distintiva “Llagostera saludable” per a empreses de restauració, comerç, allotjament turístic o serveis que, a més, rebran sessions de formació sobre noves mesures derivades de la COVID-19.

Així mateix, des de l’Àrea de Promoció Econòmica del consistori s’han obert nous canals de comunicació a les xarxes socials per apropar la informació econòmica d’àmbit local als veïns i veïnes del poble.

El regidor de Promoció Econòmica, Eduard Díaz, ha explicat que "aquestes mesures s'han confeccionat de forma participativa escoltant les necessitats del teixit social, comercial i empresarial amb la voluntat de respondre de forma efectiva als problemes que ha generat el coronavirus als diversos col·lectius".

Per poder començar a desplegar algunes d'aquestes actuacions s'ha fet una reserva inicial de 100.000 euros del pressupost municipal que va aprovar-se la setmana passada en el transcurs del Ple municipal.

Les propostes s’han confeccionat entre diversos agents del sector econòmic del poble, l’equip de govern, els partits a l’oposició i tècnics de promoció econòmica, a partir d’una primera videotrucada en la qual es van valorar les necessitats i una segona sessió en la qual es van consensuar les propostes.